ZF IT Generation. Start-up Pitch. Ionuţ Ţurlea, fondator Momsi – aplicaţie mobilă pentru mame: Vrem să accesăm o finanţare pre-seed de 500.000 euro. Suntem deja în discuţii cu trei fonduri din UE - unul din Polonia, unul din Luxemburg şi încă unul din Marea Britanie

Autor: Ioana Nita 30.03.2022

Start-up-ul local Momsi, care a dezvoltat o aplicaţie mobilă dedicată strict mamelor, vrea să acceseze în perioada următoare o rundă de finanţare de tip pre-seed în valoare de 500.000 euro, sumă pe care să o folosească în special pentru partea de marketing, pentru a câştiga cât mai mulţi utilizatori, în condiţiile în care aplicaţia abia a fost lansată oficial pe piaţă. Aplicaţia Momsi a fost lansată concomitent în România, Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Polonia, Ucraina şi Republica Moldova, investiţiile totale de până acum în proiect situându-se la circa 100.000 euro.

„Am investit până acum 22.000 de euro din fonduri proprii şi am mai primit o investiţie de la un grup de business angels în valoare totală de 85.000 de euro. Cea mai mare sumă am primit-o anul trecut în aprilie şi cu ea am făcut kick-off la product development. Iar anul trecut în decembrie am mai făcut încă un sindicat ca să ne asigurăm runaway-ul pentru a termina produsul şi pentru go-to-market. Sperăm că o să fie suficient ca să ne ducă până la runda de pre-seed pentru care suntem deja în discuţii cu trei fonduri din UE - unul din Polonia, unul din Luxemburg şi încă unul din Marea Britanie“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Ionuţ Ţurlea, fondator al Momsi. El a pornit proiectul Momsi încă de acum doi ani şi jumătate, ideea dezvoltării unei aplicaţii mobile dedicate strict mamelor pornind de la propria experienţă avută în familie.

„Povestea Momsi a început acum doi ani şi jumătate la câteva luni după ce s-a născut fiica mea şi practic de când eu am devenit «stay at home dad» - este un detaliu foarte im­portant pentru că în felul acesta, fiind foarte aproape de perioada aceea de început şi de problemele cu care s-a confruntat soţia şi cu care ne-am confruntat ca familie, cred eu că am reuşit să înţeleg nişte probleme destul de intim şi practic în contextul acesta a venit ideea aplicaţiei.“

Ce face însă mai exact aplicaţia Momsi? „Cele două mari probleme pe care încercăm să le adresăm sunt izolarea pe care o resimt mamele atunci când vine copilul şi de regulă soţul pleacă la serviciu şi lipsa de ajutor practic în viaţa de zi cu zi. Şi cum ne propunem să rezolvăm aceste două probleme? Momsi este o aplicaţie care facilitează interacţiunile în viaţa reală cu focus pe micro comunităţi în funcţie de proximitate, adică o mamă descarcă aplicaţia, trece printr-un onboarding, îşi dă locaţia aproximativă, iar ultimul pas din onboardding este o listă de sugestii de mame din apropiere cu copii de vârstă apropiată şi în felul ăsta poate să le adauge în propriul <<sat>> îi spunem noi de la proverbul << it takes a village to raise a child>>“, a explicat Ionuţ Ţurlea.

Start-up-ul îşi doreşte ca aplicaţia Momsi să fie practic o soluţie la care apelează mamele atunci când au nevoie, indiferent de nevoie: să găsească alte mame din apropiere cu care să socializeze, să organizeze întâlniri de joacă pentru copii lor, să se sprijine în caz de urgenţe sau nevoi specifice şi în plus să aibă şi posibilitatea de a cumpăra sau vinde articole pentru mame şi bebeluşi.

“Marketplace-ul este foarte similar cu Facebook Marketplace sau cu OLX Marketplace, dar în Momsi, fiind doar o comunitate de mame şi având un grad foarte ridicat de certitudine că sunt doar mame, elementul de siguranţă, intimitate şi de încredere facilitează interacţiunile de tipul acesta mult mai des sau mai autentic decât în alte ecosisteme, în alte tool-uri”, a precizat fondatorul Momsi. El a adăugat că echipa Momsi lucrează în continuare la dezvoltarea aplicaţie, acum axându-se pe o funcţionalitate care să ajute mamele să găsească locurile potrivite în care pot merge cu copiii lor.

“Nu avem încă un nume pentru această funcţionalitate momentan, dar îi spunem Waze for moms pentru că este o hartă pe care poţi să vezi diferite puncte de interes pentru mame şi copiii lor. De exemplu, răspunde la întrebarea <<ce fac weekend-ul ăsta, unde şi cu cine?>>. <<Unde pot să mă duc la un bazin cu copilul meu de 3 ani sau de 4 ani? Ce restaurante sau cafenele baby friendly sunt sau ce playground-uri sunt în jurul meu?>>. Pe hartă ne propunem să punem diferite points of interest care să adreseze problema aceasta a mamelor: ce fac, cu cine, unde şi când.”

Aplicaţia Momsi este gratuită şi nu conţine reclame, echipa concentrându-se momentan pe atragerea unui număr cât mai mare de utilizatori, iar ulterior, după ce va avea o bază solidă de mame ce folosesc soluţia, va găsi şi varianta potrivită de monetizare.

“Noi iniţial ne propusesem să ajungem la 10.000 de mame active în aplicaţie în primele trei luni de la lansare, dar cum în lumina unui eveniment din beta testing ne-am dat seama că cifra asta este mai mult decât posibilă, ne-am setat ţinta un pic mai sus. Noi sperăm ca într-un an de zile din de la lansarea aplicaţiei, adică în martie anul viitor, să avem 100.000 de mame în aplicaţie din cele şapte ţări în care Momsi este disponibilă”, a punctat el.

În ceea ce priveşte monetizarea, Ionuţ Ţurlea a precizat că există mai multe variante pe care le analizează pentru viitor, cum ar fi plata unui abonament de către utilizatori, parteneriate cu diferite businessuri care vor apărea pe harta din aplicaţia Momsi, discounturi la partenerii Momsi şi perceperea unui comision din tranzacţiile efectuate de utilizatorii aplicaţiei în acele magazine şi localuri. Toate aceste variante vor fi analizate de echipa Momsi, iar la momentul potrivit – atunci când baza de utilizatori va fi suficient de mare, start-up-ul va lua o decizie în ceea ce priveşte modalitatea de monetizare.