Primăria Timişoara a accesat o finanţare europeană de 4 mil. lei pentru digitalizarea serviciilor pentru cetăţeni

Autor: Laurentiu Cotu 29.03.2022

Primăria municipiului Timişoara a câştigat o finanţare europeană de 4 mil. lei (800.000 de euro) pentru realizarea unui portal de interacţiune a cetăţenilor şi firmelor cu administraţia, dar şi pentru digitalizarea arhivelor instituţiei. Proiectul este finanţat cu fonduri din Programul Operaţional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020.

’’Decalajul dintre serviciile online pe care le furnizează primăria şi cele din mediul privat pe care cetăţeanul le foloseşte este uriaşă. Procedurile şi interfeţele actuale din primărie sunt depăşite şi greu de actualizat. Aceasta este prima finanţare din fonduri europene pentru digitalizare, pe care o câştigă primăria şi ne va înlesni următorii paşi către acel concept de portal unic şi intuitiv care va fi faţa relaţiei cetăţeanului cu administraţia locală. Trebuie să facem saltul spre soluţii tehnologice actuale, care ne uşurează munca şi sunt intuitive’’, a declarat Dominic Fritz, primarul municipiului Timişoara, într-un comunicat de presă. Perioada maximă de implementare pentru această finanţare este 31 decembrie 2023.