Oana Diaconescu, head of leasing Iulius: Brandurile retrase din Rusia şi Ucraina ca urmare a războiului se uită către România. Retaileri din Polonia şi Turcia vor intensifica dezvoltarea locală

Autor: Cristina Roşca 30.03.2022

♦ Grupul Iulius cuprinde malluri şi proiecte mixed-use, care adună  peste 300.000 mp de retail ♦ Este vorba despre două proiecte mixed-use - Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara - şi de mallurile Iulius Mall din Iaşi, Cluj-Napoca şi Suceava ♦ Grupul are peste 1.000 de retaileri parteneri ♦ Pe lângă componenta comercială, Iulius are şi un portofoliu de clădiri de birouri.

Piaţa de modă, cosmetice şi acce­so­rii din România este una pu­ternic concurenţială, cu sute sau chiar mii de nume - în spe­cial străine, dar şi româneşti – care îşi dispută bugetul de cheltuieli al con­su­matorilor pasionaţi de trenduri şi inte­re­saţi de modul în care arată. Românii chel­tu­iesc anual circa 5 mld. euro pe haine, pan­tofi şi echipamente sportive, pe când  1 mld. euro este destinat cosmeticelor şi bunurilor de îngrijire personală.

Deşi piaţa este deja aglomerată, loc de dez­voltare există încă, la fel şi interes din partea unor branduri străine mari, în frunte cu Primark care şi-a anunţat intrarea în Româ­nia în 2022. Mai sunt, de altfel, şi alte mărci care şi-au pus recent sau urmează să îşi pună piaţa locală pe harta proprie.