Magazinele din România ale Inditex, proprietarul Zara, sunt mai profitabile decât cele din Germania, Ungaria sau Polonia, ţări mai puternice economic şi cu salarii mai mari. Fiecare dintre cele 142 de magazine Inditex în România a obţinut în 2021 un profit mediu înainte de taxe de 465.000 de euro

Autor: Cristina Roşca 31.03.2022

♦ De departe cea mai profitabilă ţară europeană este Elveţia, una dintre cele mai puternice economii din lume, cu un nivel de trai pe măsură ♦ Rusia şi Ucraina erau pentru gigantul spaniol Inditex pieţe mai profitabile (după profitul mediu per magazin înainte de taxe) decât România ♦ Grupul şi-a întrerupt acum circa o lună operaţiunile din Rusia, o mutare pe care o anunţa atunci ca fiind temporară ♦ Din cauza războiului, şi unităţile din Ucraina au fost închise.

Gigantul spaniol Inditex, proprietarul mai multor bran­duri de modă printre care şi Zara, a obţinut anul trecut în România un profit înainte de taxe în valoare de 66 mil. euro, mai mult decât dublu faţă de 2020, primul an de pandemie de COVID-19. Mai mult, câştigul brut a revenit la nivelul de dinainte de criza sanitară, semn că apetitul de consum şi-a revenit şi el, iar re­stric­ţiile de funcţionare ce au rămas în vi­goa­re anul trecut nu au influenţat major businessul.

În 2020, primul an de pandemie, maga­zi­nele de îmbrăcăminte şi încălţăminte au fost închise ca parte a măsurilor luate de auto­rităţile din România şi din lume în ve­de­rea limitării răspândirii bolii. Acest lucru s-a văzut şi în rezultatele financiare ale Inditex România, cifra de afaceri, profitul şi numărul de salariaţi scăzând considerabil. De altfel, grupul ce are local un total de şapte branduri a pierdut poziţia de lider al pieţei de modă din România, după rezul­tatele pe 2020, în favoarea Pepco. Cele pe 2021 nu sunt încă publice pentru a vedea cum arată ierarhia nouă. Totuşi, primele in­for­maţii oferite de gigantul spaniol Inditex indică un an bun.