Compania de tehnologie 2Performant, listată pe piaţa AeRO, a intermediat vânzări de 20 mil. euro în T1/2022 prin platforma proprie de marketing afiliat. Comisioanele generate au crescut cu peste 50%

Autor: Cristina Bellu 04.04.2022

2Performant, principalul jucător din piaţa de marketing afiliat din România, listat pe piaţa AeRO a BVB (simbol bursier 2P), a înregistrat 11.926 de utilizatori unici în cadrul platformei proprii, în perioada ianuarie-martie 2022, reprezentând o creştere cu 36% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele transmise luni la redacţie printr-un comunicat al companiei.

Cei aproape 12.000 de utilizatori au trimis 20,8 milioane de clickuri către magazinele online din 2Performant, care s-au concretizat într-un număr total de 408.000 de vânzări online, a căror valoare s-a ridicat la 20,56 milioane de euro şi au generat comisioane de 1,38 milioane de euro, în creştere cu 52,4% faţă de perioada similară a anului trecut.

„În primul trimestru al acestui an, în cadrul platformei 2Performant, rata de conversie a fost de 1,96%, în creştere cu 15,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2021, în vreme ce valoarea medie a vânzării a rămas similară, fiind de 50,42 euro, fără TVA. Câştigul mediu al afiliaţilor este, de asemenea, pe un trend crescător, fiind de 6,62 euro la 100 de clickuri, ceea ce reprezintă un plus de 12,5% comparativ cu primul trimestru al anului trecut,” spune Dorin Boerescu, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO 2Performant.

El precizează că în ceea ce priveşte randamentul bugetelor de marketing afiliat, acesta rămâne în continuare la un nivel ridicat. Astfel, în momentul de faţă, fiecare 1 euro investit de magazine în comisioane aduce vânzări de 16,45 euro.

„Acest lucru este determinat de eficienţa afilierii în general şi a 2Performant în mod particular pentru magazinele online,” explică Dorin Boerescu.

Categoria principală de utilizatori în primul trimestru din 2022 a fost reprezentată de afiliaţi, care au numărat 10.572 de utilizatori, o apreciere cu 42% faţă de intervalul similar din 2021.

În perioada analizată, primii zece clienţi ai 2Performant, conform valorii comisioanelor, au fost Elefant, Answear, Dr. Max, Orange, Somproduct, FashionDays, Cărtureşti, NeaKaisa, Decathlon şi Nichiduţă, iar principalele categorii de produse au vizat Cărţi, Modă, Farmaceutice, Beauty, Casă & Grădină, Electronice IT&C, Jucării şi Produse pentru copii, sporturi & outdoors, Sănătate & Îngrijire Personală şi Provizii pentru animale de companie.

2Perfomant este listată pe piaţa AeRO începând cu 9 decembrie 2020, iar din octombrie 2021, acţiunile 2P sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de Bursa de Valori Bucureşti pentru această piaţă.

În 2021, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 25,7 milioane de lei, o creştere cu 27% faţă de 2020.

Pentru 2022, 2Performant vizează o cifră de afaceri de 34,9 milioane de lei, o majorare cu 35% comparativ cu 2021.