Companiile plănuiesc să majoreze salariile, în medie, cu 7%, pentru a atenua efectele creşterii inflaţiei, iar mai mult de o treime îşi lasă angajaţii să aleagă dacă revin la birou sau continuă să lucreze de acasă

Autor: Cristina Bellu 05.04.2022

După creşteri salariale medii constante de 4-5% în ultimii ani, companiile iau în calcul majorări de 7%, pentru a atenua efectele creşterii inflaţiei, iar aprilie este luna în care aproape o treime dintre instituţii implementează majorările salariale preconizate pentru acest an, notează un studiu realizat de Mercer Marsh Benefits, în România.

“Politicile de beneficii şi practicile salariale ale companiilor au rolul de a contribui la atragerea, retenţia şi motivarea angajaţilor în condiţii de eficienţă economică. După creşteri salariale medii constante de 4-5% în ultimii ani, majorarea de 7% estimată pentru acest an este rezultatul eforturilor pe care companiile le depun pentru a atenua efectele inflaţiei păstrând si sustenabilitatea economică a măsurii”, spune Narcis Popescu, Director Consultanţă HR, Mercer Marsh Benefits Romania.

Datele Mercer Marsh Benefits mai arată că peste o treime dintre companiile care au transmis informaţii (36%) anunţă că vor oferi flexibilitate totală angajaţilor care vor putea alege dacă doresc să continue să lucreze de acasă sau de la birou.

În acelaşi timp, 21% dintre companii mizează pentru un program mixt de lucru pentru angajaţi, respectiv trei zile de la birou şi două zile de acasă şi doar 9% dintre companii au de gând să revină la un mod de lucru bazat doar pe prezenţă fizică la birou.

Studiul realizat de Mercer Marsh Benefits mai precizează că doar 18% dintre companii au ales să acorde beneficii financiare pentru angajaţii care lucrează de acasă. Valoarea medie brută a sprijinului financiar anual acordat unui angajat este de 1.679 de lei potrivit companiilor care acordă acest tip de sprijin, din care 13 companii au precizat că acordă acest tip de sprijin lunar, în timp ce 11 companii concentrează beneficiul într-o plată unică anuală.

 

Analiza sintetizează răspunsurile transmise în luna martie de 166 companii, care activează în 17 sectoare economice, potrivit Mercer Marsh Benefits.