Berarii României: Piaţa berii a rămas constantă în 2021. Principala provocare din 2022 este inflaţia

Autor: Alexandra Matei 07.04.2022

♦ La nivel de ambalaje, piaţa berii revine la tendinţele de dinainte de criză – sticla creşte, iar PET-ul scade.

Piaţa berii a stagnat în 2021, iar datele prezentate de reprezentanţii Asociaţiei Berarii României arată că românii au consumat anul trecut un volum de bere similar cu cel din 2020, respectiv 16,6 milioane hl. Ponderea deţinută de sectorul HoReCa în vânzările de bere a crescut anul anterior doar cu un procent faţă de 2020, până la 9%, comparativ cu o pondere de 15-20% în anii de dinainte de pandemie.

Dacă până acum restricţiile impuse în timpul pandemiei au fost cele care au adus greutăţi în industria berii, anul acesta, principala provocare rămâne inflaţia, care poate influenţa puterea de cumpărare a consumatorului.

„Venim după un 2021 complicat, în care vânzările de bere în baruri şi restaurante au crescut uşor faţă de 2020, dar închiderile şi restricţiile privind orele de funcţionare şi numărul de clienţi în sectorul HoReCa, alături de regulile stricte de carantină, au împiedicat revenirea la nivelurile de dinainte de pandemie. 2022 se anunţă chiar mai provocator, în special din cauza situaţiei macroeconomice la nivel local şi global, a inflaţiei record cu care ne confruntăm, dar şi a războiului din Ucraina”, a declarat Mihai Voicu, preşedintele Asociaţiei Berarii României, în cadrul unei conferinţe de presă.