Viziuni noi – proprietarii Unirea Shopping Center vor să mizeze pe noi componente: birouri şi mai multe restaurante, pe lângă retail

Autor: Bogdan Alecu 13.04.2022

Proiectele mixte câştigă tot mai mult teren pe măsură ce proprietarii mizează ca numărul mai mare de funcţiuni să atragă şi să „ţină“ oamenii mai mult în centrele respective, având astfel un impact direct asupra vânzărilor.

Unirea Shopping Center va trece în perioada următoare printr-o perioadă de noi investiţii şi diversificare a portofoliului, astfel încât dacă până acum a mizat doar pe magazine şi o componentă de restaurante, proprietarii vor să extindă paleta de funcţiuni.

„Dorim să extindem oferta noastră de food pentru vizitatori. Este un trend de necontestat că segmentul de food merge foarte bine în acest moment. Intenţionăm să creăm mai multe puncte de food în magazin pe mai multe etaje. De asemenea, luăm în considerare şi convertirea unor spaţii în birouri. Am primit cereri constante de închiriere de birouri. Dacă până acum Unirea era un pol de retail pur, ne îndreptăm uşor către un pol de atracţie de mixed use“, a spus Ştefan Dadus, mall manager pentru Unirea Shopping Center.

Lanţul de magazine de cosmetice şi produse de parfumerie Sephora, controlat de gigantul LVMH, care este şi proprietarul Louis Vuitton, a deschis în vara anului trecut la parterul magazinului Unirea Shopping City. Astfel, retailerul acoperă locul lăsat liber la final de 2020 de Pull & Bear, un brand din portofoliul gigantului spaniol Inditex, proprietarul mai multor branduri printre care şi Zara, magazin care de asemenea a fost închis la începutul acestui an pe fondul reducerii traficului pietonal şi modificarea comportamentului de consum.

Înainte de pandemie, parterul Unirea Shopping City era una dintre cele mai râvnite zone pentru comercianţii de modă şi cosmetice, care aveau astfel un spaţiu în centrul comercial, dar cu intrare din stradă.

De aceea, de-a lungul anilor aici s-au aşezat nume mari în frunte cu Zara şi H&M. Pe segmentul de parfumerie, tot aici se găseşte şi Douglas, iar acum va veni şi Sephora, principalul său competitor.

„Ne dorim să diversificăm cât mai mult gama retailerilor prezenţi în Unirea pentru a oferi o experienţă cât mai plăcută de shopping, şi avem în acest moment discuţii cu foarte mulţi comercianţi. După doi ani de austeritate şi restrângere, simţim că retailerii au recăpătat încredere în business. Şi traficul este în creştere în centrul comercial Unirea şi asta se reflectă în încasările chiriaşilor. Urmare a ridicării restricţiilor traficul a crescut, şi vânzările comercianţilor au crescut. Ne aşteptăm la o creştere susţinută a traficului pentru următoarea perioadă; încă mai este mult de recuperat. Unirea are în continuare o poziţionare excelentă şi foarte convenabilă şi ne concentrăm pe experienţa de shopping cât mai rapidă şi mai plăcută. Cuvântul-cheie la Unirea este în acest moment „convenience“, a explicat Ştefan Dadus.

Miza este ca proprietarul centrului să demareze în perioada următoare noi investiţii în renovarea clădirii.

„Pe termen lung, ne propunem o renovare treptată dar completă a întregului centru comercial. Amenajarea modernă a spaţiilor comune va da o notă distinctivă centrului comercial. Vom lucra cu designeri recunoscuţi şi experimentaţi. Ne propunem să dezvoltăm cel mai mult etajele superioare unde avem în acest moment resurse nefolosite care pot fi transformate în spaţii de mare interes. Potenţialul Unirea este enorm din acest punct de vedere“, a spus Ştefan Dadus.