Cum îşi regândesc marii retaileri alimentari strategiile de business pentru a deveni mai „verzi“ în activitate? Profi, Carrefour, Kaufland, Penny, Lidl vorbesc despre schimbările pe care le-au făcut astfel încât impactul lor asupra mediului să fie mai redus

Autor: Alexandra Matei 13.04.2022

Reducerea consumului de energie, gestionarea mai atentă a deşeurilor, reducerea sau chiar eliminarea plasticului sunt câteva dintre măsurile pe care retailerii alimentari prezenţi în România au ales să le ia în ultimii ani pentru a se transforma în businessuri mai sustenabile.

ZF a întrebat cei mai mari retaileri cu activitate în Ro­mânia ce măsuri au luat în ultimii ani pentru a-şi face businessurile „verzi“, în linie cu noile schimbări de mentalitate cu care vine economia verde.

„Am livrat la fabricile de reciclare peste 95% din cantitatea de deşeuri reciclabile generate“, spun reprezen­tanţii Profi, retailer controlat de fondul de investiţii Mid Europa Partners. În ceea ce priveşte deşeurile alimentare, ei mai spun că au diminuat cantitatea de deşeuri din această categorie, eficientizând toate procesele de gestionare a produselor alimentare. În 2021, Profi a instalat panouri so­lare la unele dintre punctele de lucru şi a început să utilizeze energie regenerabilă la depozitele logistice, acolo unde a fost posibil reducând consumul prin înlocuirea tuturor corpurilor de iluminat tip neon cu corpuri de iluminat LED.