Silviu Lupescu, Editura Polirom din Iaşi: Sunt multe influenţe negative: creşterea preţului hârtiei şi implicit a preţului cărţilor şi scăderea puterii de cumpărare. Consumul de carte plasează România pe ultimul loc în cadrul ţărilor din UE
Editura Polirom din Iaşi, una dintre cele mai mari din ţară, înfiinţată în 1995 şi condusă de Silviu Lupescu, a finalizat anul trecut cu afaceri de 30 mil. lei, nivel în uşoară creştere faţă de cel înregistrat în 2019.
„Estimarea iniţială, că după scăderea puternică a cifrei de afaceri din anul 2020, vom reuşi să recuperăm şi să atingem nivelul din 2019 s-a dovedit doar în parte realistă. Practic. Editura Polirom a avut o creştere de circa 6-7%, apropiindu-se de ţinta propusă de 30 mil. lei. Nu am atins «de puţin» obiectivul, printre motive fiind lipsa târgurilor şi a saloanelor de carte, imposibilitatea organizării unor evenimente (lansări, lecturi), dar şi închiderea unor librării sau chiar intrarea în insolvenţă a unui important lanţ de librării, ceea ce ne-a afectat cash-ul“, a declarat Silviu Lupescu, directorul general al editurii Polirom. El mai precizează că în primul trimestru din acest an au fost mai multe influenţe negative care au afectat editura.