Silviu Lupescu, Editura Polirom din Iaşi: Sunt multe influenţe negative: creşterea preţului hârtiei şi implicit a preţului cărţilor şi scăderea puterii de cumpărare. Consumul de carte plasează România pe ultimul loc în cadrul ţărilor din UE

Autor: Mirabela Tiron 14.04.2022

Editura Polirom din Iaşi, una dintre ce­le mai mari din ţară, înfiinţată în 1995 şi con­dusă de Silviu Lupescu, a finalizat anul tre­cut cu afaceri de 30 mil. lei, ni­vel în uşoa­ră creştere faţă de cel înre­gistrat în 2019.

„Estimarea iniţială, că după scăderea pu­ternică a cifrei de afaceri din anul 2020, vom reuşi să recuperăm şi să atingem ni­velul din 2019 s-a dovedit doar în parte rea­lis­tă. Practic. Editura Polirom a avut o creş­te­re de circa 6-7%,  apropiindu-se de ţinta pro­pusă de 30 mil. lei. Nu am atins «de puţin» obiec­tivul, printre motive fiind lipsa târ­gu­rilor şi a saloanelor de carte, impo­si­bi­li­ta­tea orga­ni­ză­rii unor evenimente (lansări, lec­turi), dar şi în­chiderea unor librării sau chiar intrarea în in­solvenţă a unui important lanţ de librării, ce­ea ce ne-a afectat cash-ul“, a de­clarat Silviu Lupescu, directorul general al edi­turii Poli­rom. El mai precizează că în pri­mul trimestru din acest an au fost mai multe influenţe ne­gative care au afectat editura.