Adrian Sandu, Secretar General , ACAROM: Sectorul auto a resimţit puternic toate aceste crize. La nivelul anului 2017-2018 în Europa se produceau circa 14 milioane de vehicule, anul acesta prognoza este undeva la 9,5 milioane

Autor: Mircea Nica 14.04.2022

Sectorul auto a ajuns să resimtă puternic toate aceste crize precum cea a pandemiei de COVID-19, dar şi cea a contextului geopolitic din Ucraina, ceea ce a dus la o scădere a producţiei de vehicule în Europa de la 14 milioane în perioada 2017-2018, la o prognoză de 9,5 milioane de vehicule produse în 2022, a spus Adrian Sandu, Secretar General, ACAROM, în cadrul Conferinţei ZF Logistică, Transporturi şi Automotive 2022.

“Sectorul auto a resimţit puternic toate aceste crize. La nivelul anului 2017-2018 în Eurpopa se produceau circa 14 milioane de vehicule, anul acesta prognoza este undeva la 9,5 milioane. Anul trecut a fost de 9,9 milioane, deci am pierdut o mulţime. În România din 31 mld. euro cât am avut cifra de afaceri în 2019 am ajuns undeva la 26,4 mil. euro. Este o legătură puternică în industria auto atât în ceea ce priveşte constructorii şi furnizorii , cât şi în ceea ce priveşte consumatorul care vedem că începe să îşI schimbe modul de aândi în privinţa vehiculelor de combustie internă. Totuşi în România vedem un început de an pe un trend pozitiv”, a spus Adrian Sandu.

Cu toate acestea, nivelul de producţie în primele trei luni din 2022 a ajuns la 120.000 de unităţi, aproape de recordul producţiei de vehicule într-o lună în România, a mai adăugat Adrian Sandu.

“Avem o creştere a nivelului de producţie. Am ajuns undeva la 120.000 de unităţi produse pe primele trei luni din 2022. Aproape că ne-am apropiat de recordul producţiei de vehicule într-o lună din România. În România se produc vehicule dintr-o gamă cea mai bine vandabilă pe piaţa europeană şi în lume. Preţurile vehiculelor produse în România se înscriu foarte bine în marja de preţuri pe care clienţii europene. Atât Dacia, cât şi Ford au găsit soluţiile optime astfel încât să găsească componentele necesare fabricaţiei de vehicule”, susţine Adrian Sandu.