Cum arată viitorul programelor de training: „Din 2023 cred că 60% din programe vor fi în format fizic“. Adrian Paraschiv, firma de training Stand for Development: „Timp de 3 luni, din aprilie 2020, am muncit pentru trecere 100% în online. Din 2023 cred că doar 40% din programe vor mai fi online“

Autor: Adelina Mihai 18.04.2022

Companiile de training încep să revină din ce în ce mai mult la cursuri în format fizic, după doi ani în care majoritatea programelor au fost livrate în mediul online, iar afacerile trainerilor au cunoscut scăderi semnificative din cauza pandemiei.

„Din aprilie 2020, timp de 3 luni, am dus o muncă intensă pentru redesign de programe şi adoptarea de noi tehnici de livrare, pentru trecere 100% în online, apoi a venit „valul 1“ cu proiecte pentru companiile care au realizat că trebuie să facă ceva, să intervină cât mai repede, să mobilizeze şi să dezvolte capitalul uman. Apoi a venit „valul 2“ al companiilor care au înţeles că pandemia va dura şi care au ajuns la aceeaşi concluzie, că trebuie să continue dezvoltarea, dar cu noi subiecte. Apoi „valul 3“ al companiilor care au intrat în „criză de dezvoltare“, cei care regretă că nu au acţionat mai din timp şi la care unele probleme s-au acutizat. Am reajuns la capacitatea maximă în octombrie 2020“, a spus Adrian Paraschiv, senior partner al companiei de training Stand for Development, grup cu afaceri de 1,5 milioane de euro în 2021, în creştere cu 67% faţă de anul 2020, când pandemia a redus afacerile companiei la 900.000 de euro (faţă de 1,7 milioane de euro în 2019). În prezent, cele mai noi programe de training căutate de companiile care investesc în dezvoltarea angajaţilor vizează teme precum: creşterea vitezei de reacţie a organizaţiei, creşterea agilităţii operaţionale prin noi metode de management proactiv (Agile OKR); integrarea mai rapidă a noilor generaţii (Generational Leadership); creşterea vitezei de transfer de cunoştinţe prin definirea de linii de mentori (Mentoring Skills); dezvoltarea capacităţilor de transformare/redefinire a proceselor; noi metode de recrutare şi retenţie a specialiştilor cu experienţă; noi metode de vânzare (omnicanal: online şi offline) şi îmbunătăţire continuă a proceselor de supply chain.