ZF Logistica Businessului. Alexandru Ioan, Oalesitigai.ro: Investiţia într-un nou depozit ne permite triplarea vânzărilor

Autor: Bogdan Alecu 21.04.2022

Creşterea suprafeţei logistice şi im­pli­cit un stoc mai mare de produse care pot fi livrate rapid permite şi dezvoltarea businessului în cazul jucătorilor din e-commerce.

„Noi am demarat businessul într-un spaţiu închiriat iar anul trecut am investit într-un spaţiu logistic propriu de 1.700 mp - zonă de picking, unde stau produse gata pentru a fi luate de angajaţi şi pregătite pentru livrare. Mai avem o zonă de depo­zitare, în formă paletizată de 500 mp. La mijlocul anului trecut am investit în depozit şi mai departe investim în efi­cienţă“, a spus Alexandru Ioan, CEO şi fondator al Oalesitigai.ro. El a subliniat că produsele comercializate provin din Europa, din ţări precum Polonia, Germania, Ungaria, România şi Bulgaria şi nu a mizat pe importuri din China, ci a căutat să extindă portofoliul de produse. Mai mult, odată cu dezvoltarea în România vrea să se extindă cu magazine online şi pe pieţele învecinate unde pentru început va livra tot din depozitul din Vâlcea. „Când vine vorba de livrare, 97% din coletele noastre ajung a doua zi în timpul săptămânii iar aici depindem de curieri. Un rol importat l-a avut amplasarea în judeţul Vâlcea, aproape de Sibiu unde mai mulţi curieri au spaţii logistice. În proiectul logistic am investit până acum 250.000 de euro, dar vom mai investi în managementul depozitului şi elemente conexe“, a spus Alexandru Ioan.

Primul an întreg de business a coincis şi cu izbucnirea pandemiei în 2020, iar vânzările au fost susţinute şi de investiţiile realizate de oameni în case.

"Anul 2020  a fost imediat după demararea proiectului şi vânzările au fost de zece ori mai mari decât în 2019. Am atins atunci vânzări de 1 mil. euro. Anul trecut am avut o mică contracţie a cifrei de afaceri din cauza relocării investiţiei iar acum suntem la capacitate maximă. Anul acesta vrem să închidem cu vânzări triple faţă de 2020 şi la finalul anului să ajungem la 3 mil. euro. Datorită noului spaţiu logistic acum avem o ofertă mai mare de produse şi putem livra mai repede. În plus, în perioadele de criză oamenii merg către nevoile de bază, de hrană şi ne aşteptăm ca mulţi să gătească mai mult acasă decât să iasă la restaurant, motiv pentru care au nevoie de vase de gătit", a explicat fondatorul.

Ideea businessului cu oale, tigăi şi accesorii de bucătărie a venit din retail, având o experienţă de şase ani în domeniu.

"Ideea a venit din retail, eu am lucrat într-unul şi pe nişa de bucătărie există foarte puţine magazine specializate, iar cele mai multe produse din domeniu sunt vândute fie în magazine de retail fie în cele de home&deco. Mizăm pe online deoarece este o zonă care nu este adresată de ceilalţi jucători, iar în showroom trebuie să expui multe sortimente şi necesită un spaţiu mare", a spus fondatorul.