Business sportiv. România nu are o strategie naţională de dezvoltare a sportului, oraşele mici şi comunele stau la mâna autorităţilor locale care înţeleg sau nu importanţa sportului

Autor: Miruna Diaconu 22.04.2022

Mai bine de jumătate dintre români nu fac sport, iar rata acestora a crescut odată cu pandemia, care a accentuat sedentarismul.

România nu are o strategie naţională de dezvoltare şi promovare a sportului, iar diferenţele sunt foarte mari între zonele urbane şi cele rurale. Centrele urbane, unde se investeşte, au o infrastructură sportivă dezvoltată, însă oraşele mici şi comunele sunt neglijate şi stau la mâna autorităţilor locale, care înţeleg sau nu importanţa sportului pentru dezvoltarea copiilor.

„Guvernul ar trebui să investească într-o strategie naţională clară, care să asigure şcolilor o infrastructură sportivă minimă pentru practicarea educaţiei fizice pentru o dezvoltare armonioasă şi sănătoasă a copiilor, aceasta fiind cea mai mare oportunitate privind prevenţia şi educarea tinerilor să practice şi să înţeleagă mai bine valoarea acestor activităţi în educaţia lor ulterioară, ca adulţi, la locul de muncă sau în timpul liber”, spune Pavel Ioniţă, manager marketing în cadrul companiei Atlas Sport, companie care dezvoltă baze sportive şi locuri de joacă pentru copii.