Afaceri de la Zero. Nicoleta Costache a creat un personaj pentru copii, Paul the bunny, pe care l-a transformat într-un brand sub care au apărut jucării, cărţi de colorat şi alte accesorii

Autor: Alina-Elena Vasiliu 22.04.2022

♦ Nicoleta Costache lucrează în Braşov de 15 ani drept consilier în proprietate intelectuală ♦ Inclusiv Paul the bunny este acum marcă înregistrată.

Paul the bunny este numele pe care Nicoleta Costache l-a dat proiectului ei inspirat de o pasiune mai veche redescoperită pentru desen. A început creionând personajul unui iepuraş într-o serie de ilustraţii făcute chiar de ea, iar aprecierile primite din partea prietenilor au făcut-o să continue.

„Primele desene le-am făcut în urmă cu şase ani. Am creat o pagină de Facebook pentru a pune aceste desene, apoi a încolţit ideea de a face cărţi de colorat. Cineva m-a inspirat să fac o jucărie şi aşa a apărut jucăria croşetată manual Paul the bunny, un iepuraş turcoaz potrivit copiilor mici“, a povestit Nicoleta Costache la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. Realizarea unei singure jucării durează câteva zile, elementele fiind realizate separat şi apoi puse la un loc pentru a rezulta iepuraşul. În cea mai mare parte, Nicoleta se ocupă personal de realizarea jucăriilor, însă mai primeşte uneori ajutor, aceasta nefiind activitatea ei principală. Nicoleta Costache lucrează în Braşov de 15 ani drept consilier în proprietate intelectuală. Inclusiv Paul the bunny este acum marcă înregistrată.

„Preţul unui iepuraş Paul the bunny este de 140 de lei, iar el poate fi însoţit şi de alte jucării dedicate dentiţiei şi body-uri printate manual cu semnul iepuraşului turcoaz. Toată materia primă pe care o folosesc este aţa, dar este şi multă muncă manuală implicată în procesul de creaţie. Vânzările nu sunt constante, ele variază mult pe parcursul anului. Sunt câteva zeci de iepuraşi pe care i-am vândut, dar Paul the bunny înseamnă şi cărţi de colorat, şi mărţişoare, obiecte sezoniere, care contribuie la vânzările totale.“

Paul the bunny este prezent deocamdată pe Facebook şi pe Instagram, iar intenţia Nicoletei este să deschidă şi un magazin online dedicat. Totodată, ea lucrează la planul de a completa portofoliul de produse şi cu lenjerii de pat, huse de perne, pilote pentru copii, pentru că Paul the bunny este un partener care aduce linişte copiilor la somn. „Îmi doresc chiar să depăşim graniţele ţării cu Paul the bunny. Iepuraşul a ajuns deja în Canada, Franţa, Germania, fiind însă cumpărat de români care l-au trimis acolo. Cred că niciodată interesul pentru produse dedicate copiilor nu va scădea. Este o nişă care cred că poate fi exploatată“, mai spune Nicoleta Costache.

Jucăria Paul the bunny este realizată din bumbac, are umplutură alergenică, fără elemente care ar putea să se desprindă şi poate fi spălată chiar şi la maşina de spălat. Povestea personajului este spusă şi în cele două cărţi scrise şi ilustrate tot de Nicoleta - ÑIarna lui Paul“ şi ÑPrimăvara lui Paul“. Desenele care prezintă activităţile lui Paul sunt însoţite de o poezie. O carte de colorat costă 15 lei, iar un gift box care cuprinde jucăria, un body şi o jucărie pentru dentiţie costă 210 lei.

„Clienţii sunt părinţii şi bunicii copiilor cu vârste cuprinse între 0 şi 5 ani, dar şi cei care doresc să ofere un cadou deosebit în aşteptarea nou-născutului, cu ocazia unui botez sau a unei aniversări.“

Deocamdată, cărţile de colorat se găsesc în lanţul de librării BookCity şi în librăria George Coşbuc din Braşov, însă povestea lui Paul the bunny se scrie în continuare.

Preţul unui iepuraş Paul the bunny este de 140 de lei. O carte de colorat costă 15 lei, iar un gift box care cuprinde jucăria, un body şi o jucărie pentru dentiţie costă 210 lei.

Nicoleta Costache, creatoarea brandului Paul the bunny: Îmi doresc să depăşim graniţele ţării cu Paul the bunny. Iepuraşul a ajuns deja în Canada, Franţa, Germania, fiind însă cumpărat de români care l-au trimis acolo.

 

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.