Magazinul Gucci din Bucureşti a fost închis „în glorie“, afacerile ajungând la un pas de 21 mil. lei în 2021. Familia Calagiu a închis totuşi recent magazinul Gucci de la parterul hotelului Athenee Palace Hilton din Bucureşti, marcând exitul brandului după 11 ani

Autor: Cristina Roşca 26.04.2022

Vânzările au crescut uşor în al doilea an de pandemie versus 2020, atingând cel mai ridicat nivel de la deschidere.

Compania Alliance Service Impex, cea care opera brandul de lux Gucci în România, a obţinut în 2021 afaceri de 20,9 milioane de lei, în urcare uşoară de la 20,7 milioane de lei în anul anterior. Astfel, cifra de afaceri a ajuns la un nivel maxim istoric dat fiind că brandul de modă a avut vânzări în creştere chiar şi în pandemie, deşi magazinele fizice au fost închise temporar. Totuşi, în 2020 mulţi oameni au avut bani de cheltuială dat fiind că nu au mai ieşit la restaurant şi nu au mai călătorit, aşa că unii au ales să îi orienteze către articole de lux, conform informaţiilor din piaţă. În ceea ce priveşte anul trecut, deşi călătoriile au fost reluate parţial, industria de lux nu a avut de suferit, ba din contră.

Datele financiare ale Gucci sunt un exemplu. Profitul net a urcat şi el la 5 milioane de lei, adică o marjă de aproape 24%. Spre comparaţie, în primul an de pandemie compania avea un profit net de 4,4 mil. lei, cu 12% mai mic.