Cum să locuieşti mai bine. Adelina Badea, CEO al Mobexpert: Consumatorii români s-au focusat în special pe crearea de spaţii multifuncţionale, care să servească mai multor scopuri. Decoraţiunile au înregistrat cele mai mari creşteri în 2021, atât în zona de online, cât şi în offline

Autor: Alina-Elena Vasiliu 26.04.2022

Amenajările multifuncţionale, menite să facă o încăpere să fie adecvată pentru mai multe tipuri de activităţi, au fost trendul ultimilor doi ani în peisajul rezidenţial, care a făcut ca locuinţele celor mai mulţi dintre noi să devină, simultan, birou, sală de curs, sală de fitness şi câte şi mai câte.

„Consumatorii români au acordat importanţă amenajării locuinţelor, focusându-se în special pe crearea unor spaţii multifuncţionale, care să servească mai multor scopuri. Astfel, interesul pentru zonele de living, birou, bucătărie sau terasă s-au evidenţiat în căutările clienţilor noştri“, spune Adelina Badea, CEO al producătorului şi retailerului de mobilă Mobexpert.

Decoraţiunile au înregistrat cele mai mari creşteri în 2021, atât în zona de online, cât şi în offline. Totodată, în ceea ce priveşte zona de mobilier, categoriile care au înregistrat cele mai mari creşteri în 2021 sunt cele de canapele şi fotolii, saltele, dar şi mobilierul pentru terasă şi grădină.

„În mod cert, cererea pentru mobilierul şi decoraţiunile pentru locuinţe este mult mai mare în comparaţie cu cererea pentru mobilierul destinat spaţiilor mari de birouri.“

La nivel global, adaugă Adelina Badea, tendinţele acestui an sunt marcate de folosirea materialelor naturale, prietenoase cu mediul, de integrarea tehnologiei în piese de mobilier precum staţii de încărcare pentru telefon sau laptop, dar şi alte funcţii suplimentare, precum şi de crearea unor spaţii multifuncţionale, care să deservească mai multe nevoi.

„Nevoia de a transforma locuinţa într-un spaţiu care să servească mai multor scopuri şi activităţi continuă şi în 2022. De câţiva ani, linia dintre acasă şi birou a dispărut, astfel că tot mai mulţi oameni îşi doresc un spaţiu care să fie ideal nu doar pentru locuit, ci şi pentru lucru.“

De asemenea, elementele inspirate din natură, precum culorile neutre, formele organice, texturile naturale şi materialele sustenabile sunt în tendinţe în acest an şi încurajează conexiunea cu natura.

„Anul 2022 vine şi cu o inovaţie în materie de culori. Pantone a creat pentru prima dată o nouă nuanţă, desemnată şi culoarea anului: un mix de albastru vibrant cu tente de roşu violet. Considerată şi cea mai veselă nuanţă de albastru, culoarea Very Peri oferă un amestec puternic de creativitate şi noutate“, adaugă Adelina Badea.

Reţeaua de magazine Mobexpert numără în prezent 26 de unităţi, dintre care 11 sunt hipermagazine, cu suprafeţe mari. Magazinele standard ale reţelei măsoară între 8.000 şi 10.000 de metri pătraţi. Începând din 2021, grupul dezvoltă şi o reţea de magazine mai mici, concept-store. Primele astfel de unităţi au fost deschise în Craiova şi Piteşti.