Orange România vorbeşte despre primul trimestru: Ne-am trezit într-o „reală tornadă operaţională“

Autor: Adrian Seceleanu 27.04.2022

Orange, liderul pieţei de telecom din România, companie care se îndreaptă în acest an spre afaceri de peste 1,5 mld. euro după achiziţia fostului Romtelecom, afirmă că primul trimestru poate fi descris drept o adevărată „tornadă operaţională“ în contextul în care situaţiei economico-sociale dificile i s-a adăugat şi criza generată de războiul din Ucraina.

„Intens poate fi cuvântul care descrie cel mai bine aceste prime 3 luni ale lui 2022, un trimestru în care eforturile noastre au fost îndreptate şi mai puternic către clienţi, într-o reală tornadă operaţională provocată de contextul socioeconomic dificil şi de criza politico-militară şi umanitară dată de războiul din Ucraina“, a comentat situaţia Liudmila Climoc, CEO al Orange România. Orange a raportat pentru primul trimestru afaceri de 384 mil. euro, faţă de 264 mil. euro în urmă cu un an, creşterea semnificativă faţă de anul precedent fiind adusă de integrarea fostului Romtelecom (Telekom Fix). „În intervalul ianuarie - martie, grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată în valoare de 384  mil. euro“, conform companiei, care nu a oferit alte detalii. 

„Dinamica pieţei în T1 2022 este reflectată de creşterea vânzărilor de echipamente, în pofida contextului global nefavorabil pricinuit de lipsa stocurilor, dar şi de diminuarea veniturilor din servicii, provocate de scăderea ratelor de terminaţie”

La 31 martie 2022, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 10,5 milioane de clienţi, servicii fixe în bandă largă către 1,32 milioane de clienţi, iar servicii de televiziune prin cablu şi satelit către 1,5 milioane de clienţi.