Brand Finance: Brandul eMAG creşte în valoare cu 29% şi devine cel mai valoros brand românesc, depăşind pentru prima dată brandul Dacia. Cel mai puternic brand este Banca Transilvania

Autor: Roxana Rosu 27.04.2022

Topul celor mai valoroase branduri româneşti este condus în acest an de eMag, evaluat la 1,02 miliarde euro, în creştere cu 29%, care a depăşit Dacia, în scădere cu 28%, la 815 milioane euro, conform ultimului raport al Brand Finance, firmă globală independentă de evaluare şi strategie de brand.

„Consumatorii devin tot mai familiarizaţi cu comerţul online în pieţele cheie (România, Ungaria şi Bulgaria), iar potenţialul de creştere al brandului rămâne ridicat, chiar dacă sectorul online este foarte competitiv şi în continuă schimbare. Această recunoaştere reprezintă o confirmare a rolului transformator pe care comerţul online îl are în vieţile oamenilor şi ne motivează să ne continuăm investiţiile accelerate în infrastructură şi tehnologie pentru a susţine evoluţia stilului de viaţă al românilor şi a transformării eMAG în ecosistem regional de ecommerce”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

 

Aceasta schimbare de la vârful clasamentului a rezultat din creşterea brandului de e-commerce, favorizată de orientarea mai accentuată a consumatorilor către online în timpul pandemiei, combinată cu scăderea veniturilor Dacia.

“Până foarte recent, brandul Dacia părea abonat la primul loc în clasament. Ascensiunea fermă a brandului eMAG marchează şi un simbolic schimb de ştafetă, de la un brand cu vechime către un brand inventat cu mai puţin de 30 de ani în urmă. Pe această notă, ar fi un semn pozitiv pentru România dacă tot mai multe branduri din “noua economie” ar urca in top 50.”, a declarat Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania.

În fiecare an, compania de consultanţă şi evaluare de brand Brand Finance evaluează cele mai valoroase branduri globale, naţionale şi sectoriale. Cele mai valoroase 50 de branduri româneşti sunt incluse în raportul anual Brand Finance România 50.

Dedeman (a cărui valoare de brand a crescut cu 24% până la 504 milioane euro) si Altex (in creştere cu 31% până la 123 milioane euro) evidenţiază creşterea brandurilor din retail, împreună cu eMAG. Potrivit Brand Finance, în pofida faptului că operează în principal prin magazine fizice, într-un mediu puternic afectat de restricţiile din timpul pandemiei, brandul Dedeman a crescut şi rămâne cel mai valoros brand deţinut integral de acţionari români, protejându-şi poziţia a treia în clasament.

În acelaşi timp, Banca Transilvania (poziţia 5 în clasamentul valoric) a fost desemnat ca cel mai puternic brand românesc, cu un rating AAA+, şi o valoare de 397 milioane euro, în creştere cu 6%. BT are un index de forţă a brandului de 90/100, ceea ce o plasează pe plan global între primele zece cele mai puternice bănci.

Clasamentul brandurilor în funcţie de forţa lor este completat de Dedeman, OMV Petrom, Ursus şi Digi.

Valoarea combinată a primelor 50 de branduri a crescut cu 5,6% faţă de clasamentul de anul trecut, în linie cu creşterea pe ansamblu a economiei româneşti (5,9%).