Gen Z. Ce a făcut în pandemie gen Z? Un sfert şi-au dezvoltat noi aptitudini de muncă. Ce au făcut angajatorii? Foarte mulţi nu şi-au sprijinit chiar angajaţii. 5 lecţii pe care liderii de azi trebuie să le înveţe pentru a atrage liderii de mâine

Autor: Roxana Petrescu 28.04.2022

Mai mult de jumătate dintre mileniali şi tinerii din generaţia Z cred că generaţiile anterioare au devenit o piedică în calea progresului. Mai puţin de jumătate dintre cei din generaţia Z cred că mediul de business este o forţă a binelui, în contextul în care grija pentru mediu, o prioritate pentru ei, este pentru multe afaceri încă la nivel de discurs. Ce trebuie să facă organizaţiile?

Perioada de pandemie a lovit şi mai mult în relaţia angajat Z-angajator tradiţional în contextul în care mediul de business a acordat puţină grijă pentru sănătatea mintală a salariaţilor. În schimb, angajaţii tineri au folosit contextul pandemic inclusiv pentru a deveni mai buni în ceea ce fac.

„Circa 25% dintre mileniali şi 27% dintre membrii generaţiei Z şi-au dezvoltat noi abilităţi de muncă în timpul lor personal. Milenialii din poziţiile de senior şi lidership au fost cei care s-au angajat cel mai adesea în astfel de demersuri“, se arată în studiul Deloitte Global 2021 Mileniali şi Gen Z. Studiul Deloitte a cerut opiniile de la 14.655 de mileniali şi 8.273 de membri ai generaţiei Z din 45 de ţări din America de Nord, America Latină, Europa de Vest, Europa de Est, Orientul Mijlociu, Africa şi Asia-Pacific. Studiul a fost realizat online în perioada ianuarie-februarie 2021.