Afaceri de la Zero. Antreprenoarea Alina Neamţu a deschis şase cofetării sub brandul Palibo în Iaşi şi continuă extinderea

Autor: Georgiana Mihalache 02.05.2022

♦ „ Cofetăria Palibo a pornit dintr-o pasiune pentru prăjituri. În decembrie 2018 am deschis prima cofetărie, o investiţie de 30.000-40.000 euro.“

După o experienţă de 10 ani în domeniul antreprenoriatului, dar într-o firmă de telecomunicaţii, Alina Neamţu a pornit un business într-un domeniu total diferit – cel al cofetăriilor, bazându-se pe pasiunea pentru dulce. În patru ani, brandul Palibo a ajuns să numere şase unităţi şi afaceri de circa 3 mil. lei anul trecut, dublu faţă de 2020.

„Cofetăria Palibo a pornit dintr-o pasiune pentru prăjituri şi după o experienţă de peste 10 ani în antreprenoriat. Am început cu un proiect Start-Up Nation în primul an. În prima etapă am beneficiat de o finanţare care ne-a fost utilă pentru început. Apoi, prin finanţări proprii, am reuşit să clădim şase cofetării şi un spaţiu de producţie complet utilat. În decembrie 2018 am deschis prima cofetărie, a fost o investiţie de 30.000-40.000 euro”, a povestit Alina Neamţu. Ea a ales numele Palibo pentru a da o notă personală brandului, fiind un acronim de la numele fiului său – Patrick, al antreprenoarei – Alina, şi al soţului ei, Bogdan. În total, circa 50-55 de oameni sunt angajaţi în cofetăriile din Iaşi. „Toate spaţiile noastre au locuri pentru a servi produsele în interior, dar şi în exterior, avem terase sau spaţii amenajate în interior. Oamenii pot lucra din cofetărie şi în perioada pandemiei a fost foarte util pentru că oamenii, chiar dacă lucrau de acasă, aveau nevoie de un spaţiu”, a mai spus Alina Neamţu. 

Ingredientele pentru prăjiturile marca Palibo vin în principal de la producători locali, dar sunt şi materii prime care sunt aduse din import, cum este de exemplu ciocolata. „Gustul pe care îl căutai” este motto-ul Palibo, iar antreprenoarea spune că pentru unele produse face şi livrare în afara oraşului Iaşi, pentru clienţii care sunt nostalgici după gustul produselor din Moldova.

„Produsele vedetă în acest moment sunt cele fără zahăr, cu îndulcitori din extract de stevie, care sunt potrivite pentru persoanele care suferă de diabet, pentru cele care ţin dietă, pentru copii şi pentru persoanele care vor să mănânce un dulce sănătos”, a mai spus fondatoarea Palibo.

Oferta de produse a cofetăriilor este una variată, de la torturi, la produse de patiserie, de sezon, cum a fost perioada sărbătorilor de Paşte. De asemenea, şi evenimentele corporate sunt acoperite de produsele realizate la Iaşi.

„Deşi trăim în vremuri incerte, încercăm să ne dezvoltăm afacerea într-un mod sănătos. Prin urmare, încercăm să păstrăm şi să ridicăm cele şase cofetării la nivelul potrivit, să păstrăm calitatea produselor noastre astfel încât să nu avem surprize, având în vedere că majoritatea materiilor prime s-au scumpit în acest moment. Avem planuri să mai deschidem două cofetării în Iaşi”, a mai spus fondatoarea Palibo.

Ea a precizat că şi francizarea este pe lista de planuri, însă pentru această etapă de dezvoltare trebuie să urmeze mai mulţi paşi.

În 2020, Palibo Crème SRL a avut afaceri de 1,6 mil. lei, potrivit datelor publice, iar pentru 2021 cifra de afaceri s-a dublat, a precizat antreprenoarea, ceea ce înseamnă un business de peste 3 mil. lei.

„În 2021 ne-am dublat cifra de afaceri faţă de anul anterior şi lucrul acesta se datorează foarte mult marketingului, promovării online şi faptului că avem un site activ, putem livra şi primi comenzi online. În acest moment în Iaşi sunt foarte multe cofetării cu renume, cu brand foarte puternic, cu tradiţie în acest domeniu dulce al cofetăriilor. Clienţii din Iaşi sunt foarte educaţi, ştiu să îşi aleagă foarte bine produsele”, a mai spus Alina Neamţu.

Ea a adăugat că energia pentru a continua în business o ia de la comunitatea de clienţi Palibo, care consumă produsele şio feră feedback.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.