ZF 15 minute cu un antreprenor. Alin Copîndeanu, Tudor Personal Tailor: Am deschis al patrulea showroom din România, la Iaşi, şi acum vrem să ne dezvoltăm mai mult în Belgia, unde avem o franciză

Autor: Miruna Diaconu 05.05.2022

Tudor Personal Tailor are în prezent patru showroomuri proprii, câte unul în Bucureşti, Iaşi, Timişoara şi Cluj, alături de o franciză într-un oraş din Belgia.

Alin Copîndeanu, cofondator al Tudor Personal Tailor, o afacere specializată în realizarea de costume made to measure pentru bărbaţi, spune că are în plan extinderea pe piaţa din Belgia, unde compania e deja prezentă cu un showroom în franciză. Aceasta este singura franciză momentan, pe piaţa locală compania operând spaţiile de retail în mod direct. Recent, sub marca Tudor Personal Tailor a fost deschis un showroom în Iaşi, al patrulea din România.

„La nivel local operăm în regim propriu, iar pe plan extern avem o franciză administrată separat de către partenerul care a preluat conceptul. După trei ani de la deschiderea showroomului din Belgia, ne-am perfecţionat modelul, piaţa ne place foarte mult şi am vrea să continuăm dezvoltarea fie cu acest partener, fie cu alţii interesaţi“, a spus Alin Copîndeanu, cofondator Tudor Personal Tailor, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

El adaugă despre Belgia că e o piaţă compactă, fiind o ţară mică din punctul de vedere al supra­feţei, cu o putere de cumpărare destul de mare, cu o clientelă educată, care poartă des acest tip de vestimentaţie.

„E o piaţă unde îmi doresc să continuăm dezvoltarea.“

Pe lângă magazinul din Belgia, Tudor Personal Tailor mai are patru showroom-uri în România, câte unul în Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca şi Iaşi. Businessul din industria de modă a fost afectat puternic în primul an al pandemiei, veniturile scăzând considerabil, însă, anul trecut s-a simţit o revenire a apetitului de cumpărare. Astfel, cifra de afaceri a ajuns la un nivel similar cu cel din anul 2019, când a fost de 7,5 milioane lei, conform datelor de la Ministerul de Finanţe.

„Pentru 2022, nu am fost foarte optimişti cu cifrele când ne-am făcut planurile, ne-am setat un buget tot în jurul anului 2019. Nu am prevăzut însă partea de conflict (războiul ruso-ucreainean – n.red.) care ne-a afectat. Pe termen scurt, impactul s-a simţit puternic, toată lumea a fost afectată la nivel psihologic, şi lucrurile nu s-au mai mişcat. Apoi, oamenii au început să îşi reia viaţa normală, iar acum se vede efervescenţă şi pe partea de evenimente, fie că vorbim de cele private sau de business“, precizează el.

Cu toate că pandemia a avut un impact negativ asupra businessului, Alin Copîndeanu spune că obiectivul de a nu închide showroom-uri şi de a nu da oameni afară a fost atins. Acest obiectiv face parte şi din strategia pe termen lung a businessului, care şi în vremuri incerte din punct de vedere economic a decis să se extindă.

„Ne uităm mereu la un orizont de timp de 5-7 ani, poate e o perioadă dificilă acum, dar orice furtună va trece. Uitându-ne la evenimente nefericite din trecut, vedem că au o durată limitată, de 2-3 ani, şi apoi piaţa se reface pentru că ţine foarte mult şi de starea psihologică pe care oamenii o au.“

Preţul de la care poate porni un costum Tudor Personal Tailor este circa 2.500 lei, iar în funcţie de materialele folosite şi de evenimentul căruia se adresează, el poate ajunge să coste şi câteva mii de euro. Circa 30% din clientela businessului este una stabilă, care revine cu comenzi.