Pacienţii români au plătit 6 mld. lei pe medicamente în primele trei luni din an, cu 22% mai mult faţă de T1/2021. În volume, creşterea este mai mică, de 12% în primele trei luni din 2022 faţă de anul trecut, aceeaşi perioadă

Autor: Georgiana Mihalache 05.05.2022

♦ Cele mai mari evoluţii în valoare au fost la medicamentele fără reţetă (OTC) şi la segmentul de spital.

Vânzările de medicamente din România au ajuns la 6 miliarde de lei în primele trei luni din 2021, în creştere cu 22% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, o evoluţie semnificativă, după cum reiese din datele publicate de compania de cercetare de piaţă Cegedim.

Motivul pentru această creştere în primul trimestru din an? Efectele după pandemie, dar şi creşteri de preţ la medicamente unde este posibil (OTC). „La prima vedere, pare un mix de acces mai bun la sistemul medical după pandemie, reluarea activităţii normale (aproape) în spitale, consumul de medicamente antirăceală şi antivirale specifice pandemiei, creşterea utilizării medicamentelor nou-intrate pe listă care au început să fie decontate şi creşteri de preţuri la medicamentele de tip OTC, prin care se încearcă o compensare a creşterii costurilor şi utilităţilor care nu pot fi absorbite în preţuri la medicamentele cu preţ controlat“, a spus pentru ZF Dragoş Damian, CEO al Terapia Cluj, unul dintre cei mai mari producători de medicamente cu fabrică în România.