Afacerile H&M în România au revenit pe plus în al doilea an de pandemie, dar sunt încă departe de maximele din 2019. Numărul de salariaţi continuă să scadă

Autor: Cristina Roşca 06.05.2022

♦ Gigantul suedez de modă mai are în România circa 870 de salariaţi, cu aproape 350 mai puţini decât în 2019 ♦ În 2021, compania a revenit pe profit după ce în primul an de pandemie a postat prima pierdere din istoria locală, de 22 mil. lei.

Retailerul de modă H&M, care deţine pe piaţa locală brandul cu acelaşi nume şi marca pre­mium COS, a obţinut în 2021 în România afaceri de aproape 850 de milioane de lei, cu 25% mai mari decât în anul anterior, pri­mul an de pandemie de COVID-19. Avansul a venit în contextul în care retailul neesenţial, deci şi cel de modă, a funcţionat relativ nor­mal anul trecut, cu mult mai puţine restricţii decât în 2020. De altfel, singura restricţie existentă a apărut pe final de an şi a fost cea privind intrarea în malluri cu certificat verde. Între timp, şi aceasta a fost eliminată. Spre com­paraţie, în 2020 magazinele de modă şi, în general, cele consi­derate neesenţiale au fost închise temporar şi apoi au funcţionat cu restricţii.

Acest lucru a făcut ca H&M să anunţe în România prima sa pierdere de la intrarea pe piaţă în 2011, alături de o scădere a vân­zărilor de 33%. În 2021, pentru că lucrurile s-au mai apropiat de normal şi consumul a intrat pe un făgaş cunoscut, gigantul suedez de modă a revenit pe profit, de 13,2 mil. lei. Acesta este în continuare de câteva ori mai mic decât cel obţinut în fiecare dintre anii de dinainte de criza sanitară, semn că efectele pandemiei au continuat să fie resimţite.