Urmează ZF Retail Summit 2022, 16 mai. Horvath: Jumătate dintre românii din marile oraşe au plasat comenzi online anul trecut. În rural, ponderea scade la 27%

Autor: Cristina Roşca 09.05.2022

♦ Pandemia de Covid-19 a adus un boost semnificativ comerţului online din România şi din întreaga lume ♦ Deşi acest canal de vânzări era deja unul important pentru anumite segmente din comerţ, precum cel de electro-IT sau modă, el a explodat când vine vorba de retailul alimentar ♦ Despre importanţa comerţului online, dar şi despre retail în general, ZF va discuta cu executivi şi antreprenori de top în cadrul conferinţei ZF Retail Summit din 16 mai.

Jumătate dintre românii din urbanul mare au plasat comenzi online anul trecut, ponderea urcând de la 46% în 2020, arată datele companiei de consultanţă Horvath. Creşterea înregistrată a fost mai mare procentual decât cea medie de la nivelul UE, unde 71% dintre consumatori au cumpărat produse virtual în 2021, în urcare de la 69% în primul an de pandemie, conform aceleiaşi surse.

Cumpără bilet la evenimentul ZF Retail Summit

„Consumatorii din oraşele mai mici sau din suburbiile marilor oraşe au utilizat comerţul online în proporţie de 41% în 2021, versus 40% în anul anterior. În schimb, în mediul rural a fost înregistrată o descreştere în ceea ce priveşte numărul de cumpărători care au utilizat canalele online faţă de maximul impus de pandemie, ajungând la 27%“, afirmă Sebastian Chiriac, consultant Horvath.