Roxana Capătă, Ford România: Vom vedea vânzări de flote de vehicule comerciale electrice atunci când şi infrastructura de încărcare se va uniformiza. Acum avem comenzi din partea firmelor mici

Autor: Bogdan Alecu 09.05.2022

♦ Antreprenorii sunt primii care au comandat utilitare electrice, în condiţiile în care aceştia pot gestiona mai bine încărcarea acestora, în timp ce pentru flote mari companiile trebuie să investescă şi în mai multe puncte de încărcare.

Prezenţa rezervei de putere în infrastructura de curent electric şi investiţiile în staţii de încărcare pentru maşini electrice vor permite în următorii ani şi vânzările de flote de maşini electrice. Până atunci şi pe segmentul utilitarelor vânzările vor evolua ca şi în cazul autoturismelor electrice.

„Pentru E-Transit (versiunea electrică a utilitarei Transit – n. red.) sunt 6.000 de comenzi la nivel european, iar dintre acestea sunt şi comenzi din România. sunt companii care văd oportunitatea, iar maşina se va vinde pe baza calculelor legate de costul total de operare. Electrificarea va veni cu acest cost mai mic. Primele comenzi sunt din partea unor firme mai mici, nu din Bucureşti, care au comandat Transit Electric. Nu sunt multe, dar firmele mici au răspuns primele. Depinde mult de activitatea firmei, de câte maşini are, de dimensiunea flotei, de cum va folosi sau cum foloseşte flota, kilometri parcurşi, tipologia businessului. Dacă pe autoturisme există un istoric pe partea de electric, la comer­ciale abia acum începem. Noi ne aşteptăm ca cererea să vină din partea celor cu distribuţie locală, în oraş. Pe vehicule comericale va avea acelaşi trend ca pe autoturisme – versiunea electrică“, a spus Roxana Capătă, acting managing director la Ford România.