Eşecurile marilor reţele: lanţurile de supermarketuri au pariat pe restaurante, drogherii sau agenţii de turism şi au pierdut

Autor: Cristina Roşca 09.05.2022

Jucătorii din comerţul modern au încercat uneori să îşi dezvolte activitatea în domenii conexe sau chiar total diferite de cel de bază, deschizând în România restaurante, agenţii de turism, drogherii sau magazine specializate. De cele mai multe ori, aceste pariuri au eşuat, uneori din cauze conjuncturale, alteori pur şi simplu pentru că nu au prins la public. Magazinul online de vacanţe Lidl Tour, restaurantul La Masă din Bucur Obor al Auchan, drogheria Bonteria Very&So a Carrefour şi magazinul de produse congelate AB Cool Food al Mega Image sunt doar câteva dintre conceptele pe care marile reţele de comerţ modern le-au testat pe piaţa locală şi care nu au avut priză la public. ZF a identificat circa zece astfel de iniţiative. Este vorba, de regulă, de proiecte care presupun că retailerul respectiv iese din zona sa de „confort“ şi mizează pe ceva nou faţă de activitatea de bază, respectiv comerţul alimentar.