Transilvania Broker de Asigurare, profit net de 5,2 mil. lei în T1/2022, plus 160%, şi o cifră de afaceri de 36,5 mil. lei, în urcare cu 66%. Acţiunile, creştere de 5%

Autor: Eduard Ivanovici 12.05.2022

Transilvania Broker de Asigurare (TBK), una dintre cele mai mari companii de brokeraj în asigurări de pe piaţa locală, a înregistrat o creştere de 159,6% a profitului net în T1/2022, de la 2 mil. lei anul trecut la 5,2 mil. lei, conform datelor din raportul trimestrial publicat la Bursa de Valori Bucureşti. Cifra de afaceri a societăţii a ajuns la 36,5 mil. lei, în urcare cu 66,3% faţă de nivelul de anul trecut de 21,9 mil. lei.

Acţiunile TBK creşteau ieri, la scurt timp după startul sesiunii de tranzacţionare de la BVB, cu 5,3% pe tranzacţii de peste 600.000 de lei. Cea mai importantă categorie de cheltuieli operaţionale, reprezentată de cheltuielile cu comisioanele datorate asistenţilor, s-a majorat cu 58%, respectiv 10 mil. lei, reflectând creşterea volumului de prime intermediate în perioada de raportare faţă de perioada de referinţă, se arată în raport.

„Investiţiile în dezvoltarea resursei umane – cantitativă şi calitativă – au continuat, creşterea cu 34% a cheltuielilor cu personalul reflectând, pe de o parte, majorări salariale în aplicarea politicilor de motivare prin remunerare a angajaţilor Transilvania Broker şi, pe de altă parte, suplimentarea personalului înalt calificat cu 10,5% în perioada dintre cele două trimestre.“ „Pe fondul creşterii mai accentuate a valorii cheltuielilor de exploatare în perioada de raportare faţă de cea de referinţă, ponderea acestei categorii în total cheltuieli operaţionale se diminuează uşor, de la 4,3% la 3,7%”, conform documentului.

A treia cea mai semnificativă categorie de cheltuieli de exploatare, cea privind serviciile prestate de terţi, cu o pondere de 3,1% în total cheltuieli de exploatare, s-a majorat cu 156,9 mii lei, respectiv cu 20% faţă de primul trimestru al anului 2021. Dinamica este justificată cu precădere de augmentarea resurselor alocate dezvoltării de software (Ă146,2%), mai ales în contextul continuării planului de digitalizare a activităţii de intermediere.

Cheltuielile de marketing şi publicitate s-au menţinut relativ la acelaşi nivel cu cel din primul trimestru al anului trecut, respectiv la valoarea de 175.000 de lei. Activele totale au ajuns la 32,4 milioane de lei în data de 31 martie 2022, plus 86,8% prin comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent. Compania are o valoare de piaţă de 85,2 milioane de lei, acţiunile fiind pe minus cu 5% în 2022, pe un rulaj de 5 milioane de lei. Din acţionariat fac parte Gabriel Login (42%), persoane fizice (27,4%), Dan Niculae (26,4%) şi persoane juridice (4,2%), arată datele BVB.