Reţeaua Agroland a deschis în Timişoara al 18-lea magazin în format MEGA după o investiţie de 200.000 de euro fără stocuri

Autor: Tibi Oprea 12.05.2022

Agroland Business System (simbol bursier AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, a anunţat la Bursa de la Bucureşti că a deschis cel de-al 18-lea magazin Agroland MEGA în România.

Investiţia în Agroland MEGA Timişoara s-a ridicat la 200.000 euro, sumă în care nu sunt incluse stocurile de marfă.

„Pe parcursul anului trecut am reuşit să deschidem 12 magazine MEGA şi ne aşteptăm ca în 2022, veniturile realizate de acestea să crească pe fondul maturizării lor. În acelaşi timp, nu vrem să ne oprim din procesul de extindere şi rămânem concentraţi să ne atingem obiectivul de a deschide zece noi magazine MEGA la nivel naţional anul acesta şi dublarea cifrei de afaceri generată de ele, comparativ cu anul 2021. Contextul şi provocările pieţei sunt în continuare la un nivel ridicat, dar avem de îndeplinit obiective şi planuri pe care le-am stabilit şi aprobat împreună cu acţionarii noştri. Astfel, împreună cu echipele noastre vom continua să rămânem optimişti şi vom depune toate eforturile necesare în continuarea extinderii reţelei Agroland la nivel naţional”, spune Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.

Conducerea companiei estimează pentru Agroland MEGA Timişoara vânzări în valoare de peste 1 milion de euro în anul 2023 şi un trafic mediu zilnic de aproximativ 200-300 de persoane.

Situat în Centrul Comercial Funshop Park, Mega Timişoara se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 630 de metri pătraţi, inclusiv depozitul, având o gamă de peste 3.000 produse.

Inaugurat pe 12 mai în oraşul Timişoara, judeţul Timiş, noul magazin este cea de-a doua locaţie MEGA inaugurată în acest oraş, după Agroland MEGA Mosnita, şi cel de-al treilea magazin deschis de companie în 2022, după MEGA Paşcani şi MEGA Huşi.

Investiţiile efectuate în deschiderea celorlalte două magazine s-au ridicat la aproximativ 0,7 milioane de lei pentru MEGA Paşcani şi 0,5 milioane de lei pentru MEGA Huşi. Compania se aşteaptă ca fiecare dintre cele două magazine să realizeze vânzări de peste 4 milioane de lei în 2023. Obiectivul companiei este ca până la finalul anului să deschidă zece astfel de magazine la nivel naţional. 

Agroland Business System a raportat pentru 2021 venituri consolidate de 233,9 milioane de lei, în creştere cu 23% faţă de 2020 şi un profit net de 8,5 milioane de lei, în linie cu profitul net estimat pentru anul 2021 de către companie în memorandumul de admitere la BVB.

În 2021, grupul a operat 252 de magazine din care 14 MEGA şi 238 tradiţionale. În 2022, compania intenţionează să ajungă la 30 de magazine MEGA în toată ţara, potrivit raportului anual aferent 2021.

Pe lângă activitatea de extindere, compania analizează şi posibilitatea de demarare a unor proiecte în zona de sustenabilitate, prin investiţii în instalarea de panouri fotovoltaice şi utilizarea de alte soluţii de energie regenerabilă pentru magazinele, depozitele şi fermele sale.

Pentru 2022, Agroland Business System vizează o cifră de afaceri de 241 milioane de lei, o EBITDA de 20,7 milioane de lei şi un profit net de 13 milioane de lei. De asemenea, compania are în vedere investiţii totale de aproximativ 17 milioane de lei în dezvoltarea tuturor liniilor de business.

Agroland îşi propune ca în 2022 să demareze pregătirile pentru transferul pe Piaţa Principală a Bursei de Valori, astfel încât acesta să aibă loc efectiv la începutul anului 2023.

Compania are 163,7 mil. lei capitalizare şi este controlat în proporţie de 69,7% de Horia Cardoş. Acţiunile AG înregistrează o scădere de 6,2% în acest an, pe fondul unor tranzacţii de 8,3 mil. lei, conform datelor BVB.