Producţia Ford a scăzut cu 31% în aprilie, Dacia rămâne pe plus

Autor: Bogdan Alecu 13.05.2022

În ultimii doi ani producţia auto a fost puternic afectată, pe rând, de introducerea limitei de dioxid de carbon, de lipsa componentelor electronice şi scumpirea materiilor prime şi a transportului, care se suprapun acum peste războiul din Ucraina.

Dacia şi Ford au produs în primele patru luni ale acestui an peste 176.000 de maşini, în urcare cu 5% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), ritmul de creştere încetinind în aprilie faţă de cel la trei luni, care era de 16%.

În luna aprilie producţia celor două uzine a urcat la aproape 40.000 de maşini, în creş­tere cu 5% faţă de aprilie 2021. Dintre acestea, aproape 27.000 au fost asamblate la Dacia, în creştere cu 41% şi 13.000 de unităţi la uzina Ford de la Craiova, în scădere cu 31%. Potrivit datelor din industria auto în continuare există o presiune din partea lipsei componentelor electronice, iar războiul din Ucraina nu a ajutat situaţia curentă. Pe de altă parte, încetinirea vine după un prim trimestru în care producţia a accelerat la valori din 2019. În ultimii doi ani producţia auto a fost puternic afectată, pe rând, de introducerea limitei de dioxid de carbon la 1 ianuarie 2020, de pandemie începând cu martie 2020 atunci când uzinele auto din România au fost oprite aproape şapte săptămâni, iar după producţia a fost limitată de regulile de distanţare.