După tăieri dure de costuri, de 30%, şi creşterea numărului de clienţi, Telekom Mobile îşi bucură acţionarii cu un profit operaţional mai mare, de 12 mil. euro

Autor: Adrian Seceleanu 13.05.2022

♦ Veniturile din servicii mobile au scăzut cu 5%, la 52 mil. euro ♦ Baza totală de clienţi a crescut cu 8%, la 3,8 milioane, din care 1,8 milioane sunt abonaţi.

Telekom România Mobile, numărul patru pe piaţa locală de telefonie mobilă, companie deţinută integral de nemţii de la Deutsche Telekom şi grecii de la OTE după separarea de divizia fixă care a fost vândută către Orange, a obţinut în primul trimestru din 2022 o creştere a profitului operaţional, până la 12 mil. euro.

Rezultatul a fost obţinut în condiţiile în care compania a strâns drastic şurubul pe segmentul de costuri, au spus oficialii Telekom Mobile.

„Cea mai mare realizare este însă creşterea majoră a EBITDA în primul trimestru al anului, până la 11,7 milioane de euro, sub aceeaşi referinţă de raportare, alimentată de două realizări: pe de o parte, creşterea bazei totale de clienţi şi, pe de altă parte, de reducerea consistentă a costurilor directe cu 28,6%”, conform reprezentanţilor Telekom Mobile.

Cu un an în urmă, când grupul Telekom România încă nu era spart în două pentru vânzarea către Orange, compania mobilă raportase un profit operaţional de 2,9 mil. euro, corespondent unei marje de 3,8% din venituri. În trim. 1 din 2022 marja a ajuns la 14,9% din venituri, conform datelor OTE. Grupul elen menţionează că indicatorii de profitabilitate dar şi privind veniturile beneficiază nu doar de acţiunile de ţinere sub control a costurilor ci şi de impactul pozitiv al unor operaţiuni care nu sunt recurente şi care au legătură cu procesul de separare a operaţiunilor în contextul vânzării către Orange.