(P) Elena Ştefănescu, CEO Studio ae: În ultimii doi ani, ne-am reinventat şi am devenit mai creativi şi curajoşi, atât în ceea ce priveşte proiectele de arhitectură, cât şi businessul

Autor: Publicitate 16.05.2022

Vremurile tulburi pe care le traversăm, cu pandemie, război şi nenumărate incertitudini ne arată cât de important este pentru companii să fie conduse de lideri buni, pregătiţi din punct de vedere al educaţiei de business. Acest aspect face diferenţa între a reuşi sau a ceda vremurilor.

Elena Ştefănescu, cofondator şi CEO al Studio ae, lucrează în fiecare zi la a-şi transforma visul în realitate, acela de a creşte biroul de arhitectură şi design înfiinţat în anul 2010. Crede în puterea educaţiei continue, ceea ce a determinat-o să se înscrie la cursurile de Executive MBA organizate de WU Executive Academy în Bucureşti. A absolvit programul chiar la începutul pandemiei, în mai 2020, şi simte că a urmat acest curs la momentul potrivit deoarece cunoştinţele acumulate au ajutat-o să-şi conducă echipa cu determinare şi curaj, într-o perioadă de schimbări imprevizibile.  

De ce ai ales programul de Executive MBA oferit de WU Executive Academy în Bucureşti?

Programul WU EMBA este bine organizat şi structurat. Am avut şansa să cunosc oameni extraordinari: colegi foarte bine pregătiţi, din domenii foarte variate, profesori internaţionali, materiale şi metode actuale de predare şi de lucru în echipă. De asemenea, a contat foarte mult că am ştiut de la început calendarul cursurilor şi am putut să mă organizez şi să lucrez în acelaşi timp. M-au inspirat şi motivat foarte mult persoanele pe care le-am întâlnit, mai ales colegii care mi-au devenit şi buni prieteni.

Ce s-a schimbat în carieră datorită cursurilor de EMBA? Cum te-a ajutat programul să îţi atingi obiectivele profesionale?

În ultimii doi ani, după finalizarea programului de EMBA, Studio ae a crescut şi a finalizat proiecte tot mai complexe, a asigurat continuitatea proiectelor demarate şi a şantierelor pe perioada de lock-down. Am găsit soluţii. Ne-am lărgit aria de expertiză, tipurile de proiecte, am dezvoltat un departament nou specializat pe segmentul rezidenţial şi pe cel al clădirilor eficiente energetic.

Practic, în ultimii doi ani, noi toţi cei de la Studio ae, nu doar eu, ne-am reinventat şi am devenit mai creativi şi curajoşi atât în ceea ce priveşte proiectele de arhitectură, cât şi business-ul.   

De asemenea, ne-am digitalizat procesele interne de business şi am finalizat proiecte folosind noile tehnologii din arhitectură, de exemplu BIM (Building Informational Modeling). În prezent, lucrăm la două ansambluri rezidenţiale mai mari care vor aduce elemente noi în zona imobiliară.   

Care a fost modulul /profesorul preferat şi de ce?

De la fiecare profesor am plecat cu lecţii importante despre leadership, macroeconomie, strategie, finanţe, contabilitate, finanţe internaţionale, strategie globală, procese operaţionale, IT, statistică, marketing, comunicare & negociere, inovaţie. Am învăţat să privim dincolo de cifre, să vedem povestea din spatele acestora şi să înţelegem mereu contextul extern şi intern.

Modulul preferat a fost cel de Change Management. Parcursul propus de profesorul Jaap Boonstra, de a ne auto-analiza, a fost sensibil şi profund. Pentru a fi mai buni, totul începe cu schimbarea proprie, cum reacţionăm la aceasta, cum o gestionăm. Cum putem răspunde tuturor incertitudinilor care vin zi de zi? Ultimii doi ani sunt un exemplu de schimbare continuă şi aceste cunoştinţe despre managementul schimbării m-au ajutat pe mine, Studio ae şi echipa.

Ţin să-l menţionez la favoriţi şi pe prof. Miquel Llado. Anul trecut, şi-a lansat cartea Falling in love with the future. Ne oferă multă energie şi acea privire optimistă spre viitorul care ne aduce oportunităţile pe care le dorim. Şi sfaturi? Just jump! 

Cum ai reuşit să conectezi cunoştinţele dobândite în cadrul EMBA cu viaţa profesională?

Au fost multe studii de caz care au generat debate-uri foarte constructive. Am văzut că fiecare situaţie, oricum ai privi-o, are cel puţin două feţe. Mi-a plăcut că fiecare modul a avut o temă legată de activitatea noastră. De exemplu, la modulul “Operaţional” am realizat un workshop cu echipa noastră de la Studio ae şi am vizualizat mult mai clar procesele şi tipurile de proiecte.

Mai mult, am învăţat să acţionăm cerebral, să facem strategii şi tactici, să ne conducem echipele înainte, indifierent cât este de greu. În esenţă, am învăţat să privim mai departe cu mai multă determinare şi curaj, să facem ceea ce spunem - Walk the talk.

De ce ai recomanda programul WU Executive MBA Bucharest?

Programul de Executive EMBA mi-a oferit instrumentele necesare, mi-a îmbogăţit experienţa şi mi-a deschis noi oportunităţi şi perspective. Simt că visul de a creşte biroul nostru de arhitectură este mai aproape de îndeplinire şi datorită cunoştinţelor teoretice şi practice acumulate la curs.

Recomand acest program pentru colegii open-minded, pentru profesorii internaţionali, informaţiile relevante oferite şi pentru organizarea şi orientarea către viitor.

Managerii şi antreprenorii care vor să avanseze în carieră mai au timp la dispoziţie până pe 25 mai să aplice pentru bursele de studiu în valoare de 115.000 euro la programul WU Executive MBA Bucharest, oferite de WU Executive Academy şi Ziarul Financiar.

Executive MBA oferit de WU Executive Academy este cel mai important program de tip EMBA din Europa Centrală şi de Est şi singurul care beneficiază de prestigioasa triplă acreditare internaţională – EQUIS, AMBA şi AACSB, deţinută de mai puţin de 1% din şcolile de afaceri din lume. Programul va începe în noiembrie 2022 şi se va desfăşura part – time, pe parcursul a 16 luni.

Înscrierile pentru burse se realizează prin completarea unei aplicaţii online. Informaţii complete sunt disponibile pe: www.zf.ro/ExecutiveMBA.