Andreea Lupa, key account manager end user R&H system&services R&H CEE Signify: Suntem în curs de implementare a unor sisteme inteligente, prin care clienţii îşi fac lista de cumpărături online, urmând ca în magazin să folosească un sistem de tipul „Waze”, care să îi ghideze către produsele dorite

Autor: Alexandra Matei 16.05.2022

Experienţa cumpărăturilor din mediul online este transpusă acum şi în magazinele fizice prin implementarea unor soluţii digitale. Andreea Lupa, key account manager end user R&H system&services R&H CEE Signify, susţine că, în prezent, compania este în curs de implementare a unor astfel de sisteme, prin care clienţii îşi fac lista de cumpărături online, urmând ca în magazin să folosească un sistem de tipul „Waze”, care să îi ghideze către produsele dorite.

„Dacă în online potenţialul client are nişte aşteptări, vine cu ele şi în magazin. Suntem în curs de implementare a unor sisteme inteligente prin care clienţii îşi fac lista de cumpărături online, urmând ca în magazin să folosească un sistem de tipul „Waze” pentru interiorul magazinelor. Retailerii vor implementarea acestor soluţii pentru că, având acest sistem de ghidaj prin magazin, ei dau alertă de promoţii fix acolo unde îşi doresc. Practic, clientul este ghidat către o zonă unde există nişte promoţii”, a spus ea în cadrul ZF Retail 2022.

Acest sistem este deja implementat în România, menţionează Andreea Lupa, printr-un proiect pilot.

Ea consideră că acest ghid al clientului face experienţa cumpărăturilor mult mai simplă, întrucât el va merge targetat, iar la self check-out nu va mai fi nevoit să scaneze articolele pe rând, ci doar un cod QR, produsele fiind scanate pe măsură ce sunt adăugate în coş.

Adoptarea unor astfel de soluţii digitale de către consumatori este mică încă, susţne aceasta, iar cei mai mulţi care deja le folosesc sunt tineri. Ea crede că implementarea lor la scară mare în România va mai dura câţiva ani.

Suntem încă la început. Era digitalizării în România va mai dura un pic. Mai avem mult loc de dezvoltare. Avem succes pas cu pas, câştigăm încrederea clienţilor exersând. Românii, mai mult decât cei din vestul Europei, vor să testeze şi apoi să implementeze. Noi nu ne avântăm în a face investiţii mari. Testăm o perioadă, iar apoi o implementăm”, a mai adăugat Andreea Lupa.