ZF Retail Summit 2022. Comerţul online a crescut exponenţial în pandemie, dar după ridicarea restricţiilor oamenii s-au întors în magazinele fizice

Autori: Miruna Diaconu , Roxana Rosu , Alexandra Matei 18.05.2022

„Viitorul retailului îl vedem ca fiind omnichannel. Vor exista anumite categorii de produse pentru care clientul va vrea să aibă un contact direct cu produsul.“

Comerţul online, care a „suferit“ o explozie din pandemie, a dus la o adopţie tot mai mare a plăţilor cu cardul, telefonul sau chiar ceasul.

Totuşi, există anumite categorii de clienţi care preferă să cumpere în continuare cu cash. Diferenţele sunt date de mediul în care clienţii trăiesc (urban versus rural), de vârsta lor şi de tipul de magazine accesate. Spre exemplu, acum, după doi ani de restricţii, oamenii vor să iasă iar şi preferă să achiziţioneze mai mult produsele din magazinele fizice decât online.

Totuşi, viitorul retai­lului va fi omnichannel, cu o dezvoltare în paralel atât în online, cât şi în offline. Acestea au fost câteva dintre concluziile partici­panţilor din cadrul conferinţei ZF Retail Summit 2022.

„Viitorul retailului îl vedem ca fiind omnichannel. Vor rămâne anumite categorii de produse pentru care clientul va vrea să aibă un contact direct cu produsul ñ să îl simtă, să îl miroasă, să îl testezeî, spune Daniela Jordanivski, VP marketing, achiziţii & vânzări în cadrul dm drogerie markt.

Mai mult, deşi cei mai mulţi jucători migrează dinspre offline spre online, există şi companii care fac drumul în sens invers, precum Answear.

„Mă aştept ca planurile nostre de dinainte de pandemie să înceapă din nou să prindă contur, să ne uităm şi către zona aceastaî, precizează Raluca Radu, CEO Answear România.