Studiul Randstad România Employer Brand 2022: Ponderea angajaţilor care lucrează remote a scăzut în acest an la 30%, iar 3 din 10 români vor să schimbe jobul în primele luni ale lui 2022

Autor: Roxana Rosu 18.05.2022

Ponderea angajaţilor care lucrează remote a scăzut în acest an la 30%, de la 47% în 2021, în timp ce o treime din forţa de muncă lucrul de acasă fie nu este permis, fie nu este posibil, prin natura activităţii, procent similar cu media europeană (32%), arată studiul Randstad România Employer Brand.

Acest lucru este valabil în mod special în cazul românilor cu studii medii. În general, în alte ţări din Europa, un procent mai mare de angajaţi lucrează (parţial) la distanţă faţă de cei din România (38% vs. 30%).

Peste jumătate din românii care în prezent îşi desfăşoară activitatea exclusiv la distanţă se aşteaptă ca această situaţie să se menţină şi în viitor. Este un procent considerabil mai mare faţă de alte pieţe, unde media este de 1 din 3 angajaţi.

În acelaşi timp, 3 din 10 români (29%) intenţionează să schimbe jobul în primele luni ale lui 2022, în procent puţin mai mare faţă de anul anterior (24%). În plus, 46% din cei care se tem că îşi vor pierde locul de muncă şi-au propus şi ei să se angajeze în altă parte în prima jumătate a acestui an (procent considerabil mai mare faţă de cel din 2021, de 30%).

Portalurile cu anunţuri de locuri de muncă (44%, în scădere cu 4% faţă de 2021) şi relaţiile personale (41%, în creştere cu 4% comparativ cu anul trecut) sunt canalele cel mai des folosite de cei dornici să se angajeze în altă parte.

Social media reprezintă un canal de a identifica oportunităţi profesionale pentru 30% din respondenţi, care preferă în procent de 92% Facebook pentru a face acest lucru, urmat de Instagram (25%).