Marius Popescu, Tarom: Avem capacitatea de a opera mai multe zboruri interne, dar nu putem introduce curse regulate

Autor: Miruna Diaconu 23.05.2022

Conectarea aeroporturilor din ţară reprezintă o problemă a industriei aeriene locale, pentru că sunt doar câteva aeroporturi din ţară conectate cu Otopeni, iar cursele dintre aeroporturile din provincie sunt foarte puţine. Introducerea unor noi curse regulate pe rute interne nu s-ar putea justifica din punct de vedere financiar pentru companiile aeriene.

„În 2020 şi în 2021, am încercat să dăm drumul la câteva zboruri şi anume Iaşi - Constanţa, Cluj - Constanţa, Timişoara - Constanţa şi Oradea - Constanţa, noi le-am urcat în sistemul de rezervare la acea vreme, cele mai multe bilete pe care le-am vândut au fost 30 de bilete pe o rută. Era şi pandemie, dar noi nu pu­team să operăm cu o astfel cerere“, spune pentru ZF Marius Popescu, purtătorul de cuvânt al Tarom.

Astfel, conectarea aeroporturilor din ţară cu Aeroportul Mihail Kogălniceanu din Constanţa ar facilita accesul turiştilor din judeţele îndepărtate ale ţării la litoral, însă acest lucru ar putea fi mai uşor realizat dacă Consiliul Judeţean Constanţa şi agenţiile de turism ar colabora pentru introducerea unor zboruri charter în sezonul de vară.

„Singura variantă prin care noi putem aduce turişti pe malul Mării Negre este o asociere între Consiliul Judeţean şi agenţiile de turism pentru că turoperatorii au început să dea vina pe Tarom, de ce nu operăm zboruri interne către Constanţa, noi avem capacitatea, dar nu avem acest trafic pe care noi îl aşteptăm şi singura variantă este ca cei de la consiliile judeţene şi de la agenţiile de turism să facă o asociere şi să efectueze aceste zboruri cu Tarom“, explică Marius Popescu.