GfK: În Europa, unu din trei consumatori se chinuie să îi ajungă banii. La noi, 47% dintre români au această problemă. Tototdată, 15% dintre români îşi pun problema siguranţei locului de muncă
♦ De această dată, piaţa locală se încadrează în media europeană.
Unu din doi români, mai exact 47% din totalul consumatorilor locali, sunt îngrijoraţi că nu le ajung banii pentru a-şi acoperi cheltuielile de bază.
Spre comparaţie, în Europa, în medie, unu din trei consumatori (37%) îşi pune problema aceasta, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă GfK. Diferenţele apar în condiţiile în care România este a doua cea mai săracă ţară din UE, după Bulgaria, cu un salariu mediu de până la 3-5 ori mai mic decât în unele state din Occident. Mai mult, puterea de cumpărare de pe plan local este redusă prin comparaţie cu multe ţări vestice în contextul în care preţurile nu sunt aliniate la salarii, ci mai degrabă la preţurile din alte pieţe.