​Ursus Breweries, liderul pieţei berii din România, a adus pe plan local brandul Kozel, cea mai mai bine vândută bere dark din Cehia. „Este cea mai scumpă lansare pe care Ursus Breweries a făcut-o în ultimii ani în România.”

Autor: Daniel Belu 23.05.2022

Ursus Breweries, cel mai mare producător de bere din România, companie controlată de grupul japonez Asahi, a adus pe plan local brandul Kozel, cea mai mai bine vândută bere dark din Cehia. Noua marcă este un pariu „scump şi pe termen lung” la nivel naţional, potrivit informaţiilor oferite de reprezentanţii companiei la evenimentul de lansare a acesteia.

„Este cea mai scupă lansare pe care Ursus Breweries a făcut-o în ultimii ani. (...) Kozel este un pariu pe termen lung. Cred că sunt două trenduri mari pe care Kozel le poate exploata pe piaţa din România, cel al premiumizării, dar şi cel al diversificării la nivel de gust. Oamenii vor din ce în ce mai mult şi gustul devine din ce în ce mai complex. Am observat că oamenii îşi doresc ceva mai dulceag şi mai uşor de băut”, a spus pentru ZF Iulia Andreşoiu, vicepreşedinte al echipei de marketing a Ursus Breweries, cu o experienţă de peste 20 de ani în marketing şi în industria bunurilor de larg consum.

Ea a adăugat că există în piaţă un trend solid de premiumizare şi după ce au făcut analiza propriului portofoliu au constatat că mai este loc în această nişă, Ursus Breweries fiind prezent până acum în zona de super premium cu brandul Peroni. „Bineînţeles, nu este suficient spaţiul şi o sursă de creştere, trebuie să reuşeşi să vii în piaţă cu ceva convingător, care are un fond de business. Kozel este o combinaţie de bun simţ, autentică. Este o bere nepretenţioasă”, a explicat Andreşoiu.

Ca segment de consumatori, ea a spus că se adresează mai întâi celor experimentalişti, care sunt din mediul urban, au un venit peste media pieţei şi pot permite o bere premium. Berea este originară din Cehia şi s-a născut în 1874, acum peste 150 de ani, iar în prezent se găseşte în peste 50 de ţări, din ţări din vestul Europei până în Asia, în Coreea de Sud. „În România vine în două variante de lager, premium – bere blondă - şi dark, care e cea mai bine vândută bere dark din Cehia”, a afirmat Iulia Andreşoiu.

Ursus Breweries are afaceri anuale de 2 mld. lei în România şi trei fabrici de producţie a berii tradiţionale, la Timişoara, Braşov şi Buzău, dar şi o fabrică de bere artizanală la Cluj-Napoca, având peste 1.500 de angajaţi. Cele mai vândute branduri de bere ale companiei sunt Timişoreana, Ciucaş şi Ursus.