Călin Costinaş, deputy CEO al Profi: Clienţii au înţeles că a cumpăra româneşte este o declaraţie de mediu, este un lucru care ajută economia locală şi pe noi toţi

Autor: Miruna Diaconu 25.05.2022

♦ Retailerul controlat de fondul de investiţii Mid Europa Partners a încheiat anul trecut cu 1.404 unităţi pe format mic - supermarketuri sau magazine de proximitate modernă.

Călin Costinaş, deputy CEO al retailerului Profi, spune că se observă o schimbare în comportamentul clienţilor, care au început să se uite mai atent la produsele locale. Mai mult, el este de părere că achiziţia de produse realizate de producători locali contribuie la componenta verde a businessului, dar şi la dezvoltarea economiei româneşti.

„Cu optimism văd anul acesta, optimismul e dat de schimbarea comportamentului clienţilor să caute produse locale, atât în perioada pandemiei, cât şi acum, clienţii au înţeles că a cumpăra româneşte este o declaraţie de mediu, este un lucru care ajută economia locală şi ne ajută pe noi toţi, suntem optimişti din această perspectivă. Vedem o schimbare destul de mare a comportamentului clientului cu o cerere spre produsele româneşti şi asta ne dă încredere. Temerile ţin de inflaţie şi costul energiei”, spune Călin Costinaş în cadrul conferinţei ZF Retail Summit 2022.

El precizează faptul că în ultimii ani s-a putut observa o orientare mai mare către produsele româneşti, însă, spre deosebire de alte generaţii, tinerii pun mai mult preţ pe originea produselor, iar producătorii locali au început să fie mai atenţi la ce produse pun în piaţă, mai ales din punct de vedere calitativ.