România este singura ţară din regiune unde niciun brand occidental nu şi-a făcut loc la vârful pieţei ceaiului, dominată de patru nume româneşti şi unul polonez

Autor: Cristina Roşca 27.05.2022

♦ Consumatorii români cumpără anual 3.000 de tone de ceai, pe care cheltuie 81 milioane de dolari ♦ Piaţa se află pe un trend ascendent, între 2019 şi 2021 avansul fiind de aproape 30% ♦ Peste 90% este cota de piaţă a ceaiurilor de fructe şi a celor din plante.

Fares, Aromfruct, Belin, Plafar şi Vedda sunt cele mai vândute cinci branduri de ceai de pe piaţa locală, controlând împreună aproape 50% din vânzările de profil, arată o analiză a ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor. Dintre acestea, doar Belin este un brand străin, originar din Polonia, toate celelalte fiind nume româneşti.

Situaţia de pe piaţa locală a ceaiurilor este specială şi diferită de cea din regiune, unde cel puţin un brand occcidental îşi face loc la vârf. România este astfel singura ţară din Europa Centrală şi de Est unde gigantul anglo-olandez Unilever nu are niciun nume în top cinci. Spre comparaţie, în Polonia compania este lider detaşat cu Lipton şi are asigurat şi locul doi cu o altă marcă, Saga.

 La finalul anului trecut, Unilever a anunţat că îşi vinde cea mai mare parte a busine­ssului de ceai, inclusiv Lipton, către fondul de investiţii CVC. Nu există date dacă acest deal s-a finalizat.