Mitru Crişan, proprietarul lactatelor Diami: Anul acesta am bugetat afaceri de 18 milioane de euro faţă de 16 milioane de euro anul trecut. Puterea de cumpărare este mai redusă, produsele s-au scumpit cu 20-25% din cauza costurilor mai mari. Vindem produsele doar în România, în reţelele de magazine, am diversificat portofoliul de produse pentru aceste magazine

Autor: Mirabela Tiron 27.05.2022

♦ Vom demara proiectul de modernizare a fabricii cu fonduri europene.

Compania Teletext, ce deţine brandul de lactate Diami, controlată de antreprenorul Mitru Crişan, estimează pentru acest an afaceri de 18  milioane de euro, faţă de nivelul de 16 milioane de euro realizat anul trecut.

„Aşteptăm să se aşeze piaţa, poate în următoarele 2-3 luni. Acum vedem creşteri noi de preţuri la inputuri, la ambalaje sau combustibil de exemplu. Recalculăm şi de două ori pe săptămână costurile în funcţie de evoluţia preţurilor la materiile prime, ceea ce nu se întâmpla înainte“, a declarat Mitru Crişan, proprietarul companiei. El a construit afacerea în urmă cu mai bine de două decenii, cu ajutorul fondurilor europene, un business care a ajuns acum la 180 de angajaţi, o fabrică de lactate cu o capacitate de procesare de peste 1 milion de litri de lapte lunar, o fermă cu 1.400 de vaci şi 1.300 de hectare de teren arabil. Antreprenorul a început această afacere în 1994 alături de un coleg, care ulterior a ieşit din afacere.

„Ni s-a aprobat proiectul pe fonduri europene pentru modernizarea fabricii. În prima etapă investim 1,3 milioane de euro pentru modernizare, schimbăm utilajele uzate moral dar vom instala şi  panouri fotovoltaice“. Din 2006-2007 compania a accesat fonduri europene în fiecare an, în jur de 12-13 milioane de euro în total. Anul trecut compania a luat cele mai multe fonduri europene ca societate privată din Ialomiţa. În prezent proiectul de modernizare se ridică la 3 milioane de euro, 1,5 milioane de euro fonduri proprii şi 1,5 milioane de euro fonduri europene