Grupul Agroland Business System, care operează cea mai mare reţea de magazine agricole din România, a încheiat primul trimestru din 2022 cu venituri consolidate de 66,8 mil. lei, plus 21% faţă de T1/20221 şi cu un profit net de 1.6 mil. lei

Autor: Robert Manea 27.05.2022

Agroland Business System (simbol bursier: AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, a raportat pentru T1/2022 venituri consolidate de 66,8 milioane de lei, în creştere cu 21% faţă de T1/2021 şi un profit net de 1,6 milioane de lei, plus 31% comparative cu primul trimestru din 2021.

În primul trimestru din 2022, Grupul Agroland a operat 249 de magazine dintre care 17 MEGA şi 232 tradiţionale, cu 17 mai multe decât în T1 2021. În ceea ce priveşte performanţa tuturor magazinelor proprii(incluzând performanţa magazinelor MEGA, aceasta a crescut semnificativ în T1 2022, ajungând la 12,2 milioane de lei, plus 42% faţă de T1 2021.

„În primele trei luni ale anului 2022 am continuat investiţiile în vederea creşterii Agroland Business System şi suntem bucuroşi că am deschis trei noi magazine MEGA, în Paşcani, Huşi şi Timişoara, în piaţa noastră de origine, crescând numărul total de magazine la 19 locaţii. Pentru 2022, obiectivul nostru este de a ajunge la un total de 25 de magazine MEGA, care estimăm că vor ajunge la maturitate până în anul 2024. De la începutul anului, am inaugurat şi 4 magazine tradiţionale – în Costeşti, Dorohoi, Valu lui Traian şi Recaş. Ne bucurăm că am atins şi o etapă importantă cu privire la lansarea unui nou website, www.agroland.ro, care credem că va deveni un important vector de vânzări în următorii ani. Extinderea reţelei MEGA începe să aibă un impact semnificativ asupra rezultatelor noastre, şi, în acest context, doresc să evidenţiez faptul că în T1 2022, am primit peste 187.000 de clienţi în magazinele noastre, iar din toate canale de vânzare (tradiţionale, MEGA, online şi prin francizaţi), magazinele MEGA au avut cea mai mare contribuţie, de peste 93.000 de clienţi, pentru al doilea trimestru consecutiv, depăşind performanţa magazinelor tradiţionale,” a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.

Numărul de clienţi a crescut cu 54%, ajungând la peste 187 mii de clienţi care au vizitat magazinele Agroland Traditional şi MEGA în primul trimestru al anului, arată datele transmise de oficialii companiei.

La nivel de vânzări online, a fost înregistrată o scădere minoră de 2%, ajungând la 1,2 milioane de lei în T1 2022, numărul clienţilor a scăzut cu 11%, până la 7 mii de clienţi, în timp ce valoarea medie a bonului fiscal a crescut cu 11%, până la 179 de lei.

Din punctul de vedere al veniturilor pe tip de produs, în T1 2022, cea mai mare creştere în valoare absolută a fost înregistrată la nivelul inputurilor, care au crescut cu 42%, ajungând la 18,3 milioane de lei. Produsele pet-food au înregistrat o creştere de 54%, ajungând la 6,6 milioane de lei, în timp vânzările de produse pentru ferme s-au dublat, ajungând la 3,1 milioane de lei, iar vânzările de produse food, care reprezintă vânzarea ouălor de consum, au crescut cu 51%, ajungând la 3,4 milioane de lei.

Categoria furaje şi concentrate, cu cea mai mare contribuţie la cifra de afaceri combinată, a înregistrat o scădere de 6% până la 18,4 milioane de lei. Vânzările de pui de o zi au înregistrat o scădere de 18%, până la 12,2 milioane de lei.

Agroland Business System este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti, unde acţiunile se tranzacţionează la 3,22 lei/acţiune. Compania are o capitalizare de piaţă de 167mil. lei.