Cum arată zona din faţa magazinului Bucureşti din centrul vechi, pe care Nicuşor Dan şi l-a ales sediu de campanie înainte de a deveni primar? Nicuşor Dan a ales ca sediu de campanie chiar magazinul Bucureşti de pe Lipscani, motivând că îl consideră „un loc simbolic pentru Capitală“

Autor: Alina-Elena Vasiliu 30.05.2022

Pavajul cârpit, cu dale lipsă, nisip şi gropi – aşa arată esplanada din faţa magazinului Bucureşti, un proiect care ar trebui să fie iconic pentru zona centrală a Capitalei. Imaginea este însă în linie cu ceea ce se vede în centrul vechi, o aglomerare de clădiri care stau să cadă, de alei pe care cu greu se poate merge, gunoaie şi gălăgie. Primăria nu a schimbat nimic din acest peisaj în ultimii ani, chiar dacă actualul edil Nicuşor Dan a avut ca sediu de campanie chiar magazinul Bucureşti de pe Lipscani, considerându-l „un loc simbolic pentru Capitală“. 

„În mod special am vrut să alegem un loc simbolic pentru Capitală – magazinul Bucureşti. E un magazin construit în interbelic şi naţionalizat în 1948, refolosit ca magazin în perioada comunistă şi lăsat să se distrugă în perioada post-comunistă, reconstruit de nişte investitori privaţi. Este simbolic pentru ceea ce vrem să facem cu Bucureştiul. Trebuie să reconstruim acest oraş care a fost distrus în perioada comunistă şi postcomunistă. Am ales să ne facem sediul de campanie aici, pentru că suntem practic la kilometru zero al Bucureştiului“, spunea Nicuşor Dan în 2020, la momentul inaugurării sediului de campanie, potrivit G4media.ro.