ZF TECH DAY. Daniel Ilinca, Softbinator Tehnologies: Ne lipsea componenta de marketing de produs în portofoliul de servicii. De la această nevoie am ajuns la achiziţia Digital Tailors. Nu ne oprim însă aici cu strategia noastră de achiziţii

Autor: Ioana Nita 02.06.2022

Softbinator Technologies, companie locală de dezvoltare software listată la Bursă, cu afaceri cumulate de circa 19 mil. lei în 2021, şi-a completat recent portofoliul de servicii de care are nevoie o firmă pentru lansarea unui produs software pe piaţă, cu partea de execuţie în zona de marketing de produs prin achiziţia Digital Tailors - companie specializată în astfel de servicii cu venituri de 0,85 mil. lei anul trecut. Achiziţia a venit în mod firesc, în condiţiile în care cele două companii lucrau deja împreună, având clienţi comuni, dar însuşi Softbinator Tehnologies fiind client pentru Digital Tailors.

„Atunci când am început să fac business de software development şi am creat entitatea Softbinator Tehnologies acum patru ani şi ceva, aproape cinci ani, planul a fost să facem product development şi să nu fim o firmă clasică de outsourcing, care mai degrabă face leasing de personal, ci o companie care acoperă tot spectrul de product development - de la UI, UX, la dezvoltare efectivă de soluţie software, analiză de business, testare, consultanţă şi aşa mai departe. Am vrut să construim echipe care să dezvolte produse - cu facilitatori care să lucreze în mod agil cu oameni de produs şi aşa mai departe. Şi am reuşit să construim acest lucru şi de aici şi achiziţiile noastre trecute chiar dinainte de a deveni o companie publică anul trecut. Mă refer la atât la achiziţia WiseUp - o companie care are un ADN în zona asta de product development, cât şi la Ixperi - companie de product design. Împreună cu aceste companii am început să construim echipe full care să ştie să dezvolte produse exact pe modelul pe care l-am avut de la început în plan”, a declarat în cadrul emisiunii ZF Tech Day, Daniel Ilinca, fondator şi CEO Softbinator Tehnologies.

El a adăugat că începuse discuţiile în vederea unei posibile achiziţii a companiei Digital Tailors încă de mai bine de un an, în condiţiile în care Softbinator avea nevoie atât de zona de marketing de produs pentru clienţii lor, cât şi de servicii de marketing pentru propriile produse şi servicii furnizate.

„Am zis ok, suntem gata să construim o soluţie puternică, scalabilă cu cercetare în spate, folosind principiile clare de fast prototyping, MVP and fine tunning şi aşa mai departe, o soluţie foarte bună şi pentru companii mari care dezvoltă soluţii noi, dar mai ales pentru un start-up-uri foarte inovative - de asta şi ne interesează foarte mult să lucram cu companii din Silicon Valley şi să construim alături de ei produse produse puternice. Ce lipsea era zona aceasta de a şti ce se întâmplă după lansare. Cât de pregătiţi suntem cu soluţia, cât de bine se va putea promova soluţia, cât de atentă a fost construită soluţia astfel încât să poţi să faci analytics pe ea. Deci ne lipsea zona de product marketing. Asta pe de-o parte. Iar pe de altă parte, şi nouă în Softbinator ne lipsea know-how de a putea face inbound marketing pentru soluţiile şi serviciile pe care le construim noi. Şi am tot cochetat cu ideea să construim noi o echipă de marketing internă, dar primeam deja servicii de marketing de la Digital Tailors. Eram şi client şi ne recomandasem clienţi de-o parte şi de alta. Ca atare, am ajuns destul de natural să discutăm despre o potenţială achiziţie în urmă cu mai bine de un an.”

Pe lângă colaborarea până la achiziţia Digital Tailors, de fapt, Daniel Ilinca împreună cu Gabriela Amarie şi cu Radu Amarie, începuseră un business propriu încă de acum zece ani, de acolo venind de fapt legătura strânsă între cei doi antreprenori.

„Noi am început Softbinator, versiunea întâi, chiar împreună cu Gabriela acum mai bine de 10 ani în care ne doream să creăm un spaţiu unde să existe un perfect match între programatori şi angajatori şi oamenii să fie happy la locul de muncă şi aşa mai departe. Pentru că noi, în afară de Gabriela, ceilalţi doi fondatori - eu şi Radu, fiind oameni tehnici, ne doream pentru toată lumea să lucreze în joburi faine, mai ales că avusesem nişte experienţe mai puţin plăcute. Şi de acolo a venit toată ideea. Eram tineri, tocmai terminase facultatea. Nu era o firma de dezvoltare soft, ci era o companie mai degrabă de recrutare aş putea să zic, dar cu un motor foarte smart care să potrivească foarte bine jobul cu oamenii. Uşor, uşor am pivotat în a construi o comunitate şi Softbinator a devenit un ONG care să continue să organizeze evenimente pentru comunitatea de software development din Bucureşti. Speram noi să ne ţinem cât mai mult de povestea asta şi iată că au trecut zece ani şi în continuare facem evenimente. Chiar săptămâna trecută a fost evenimentul cu nr. 167 sau ceva de genul dacă nu mă înşel”, a povestit Ilinca.

Cum a intrat însă Gabriela Amarie în domeniul marketingului de produs? „Când am început Digital Tailors, am început-o pentru că aveam foarte mult contact cu zona de start-up-uri de tehnologie, cu industria start-up-urilor tech. O ştiam, înţelegeam dinamismul şi eram extrem de fascinată de toată industria asta. Şi sinceră să fiu mi-am dorit să lucrez în zona asta de marketing spuneam eu atunci, mai târziu am înţeles că e vorba de marketing de produs pentru că mi se părea foarte fain să ajungi să înţelegi şi produs, să înţelegi şi business, să ştii şi marketing şi să ai un rol care să le îmbine pe toate. Nu este cel mai uşor rol, într-adevăr, de foarte multe ori trebuie sa găseşti un limbaj comun între toţi cei care au legatura cu produsul. Dar mie tocmai provocarea asta mi-a plăcut şi în direcţia asta mi-am construit cumva şi agenţia”, a relatat în cadrul emisiunii Gabriela Amarie, fondatorul şi CEO-ul Digital Tailors. Compania a fost înfiinţată în urmă cu cinci ani, iar necesitatea serviciilor oferite de Digital tailors au fost confirmate în piaţă treptat, start-up-urile tech şi nu numai, având nevoie să-şi valideze întâi produsul software înainte de a-l lansa pe piaţă.

„Ne-am confruntat cu multe situaţii de-a lungul timpului, situaţii în care clienţi ai noştri ajungeau la noi cu un produs dezvoltat dincolo de MVP, deci din punctul lor de vedere gata de scos pe piaţă, dar din păcate dezvoltat cu funcţionalitţile care poate nu erau foarte uşor de marketat sau funcţionalitţile despre care ei credeau că sunt alea care trebuie scoase în faţă. Dar piata şi consumatorii sau utilizatorii spuneau cu totul şi cu totul altceva. Au fost câteva situaţii bune în care cred că nişte câteva sute de mii de euro ar fi putut fi salvate, dacă ar fi făcut un test cu piaţa înainte sau dacă ar fi discutat cu o agenţie care să înţeleagă şi partea asta de produs şi să ştie că există posibilitatea să-ţi validezi un produs înainte să fie perfect de prezentat utilizatorilor”, a explicat ea.

Daniel Ilinca, fondator şi CEO Softbinator Tehnologies:

Ne interesează piaţa din SUA, mai ales Silicon Valley şi mereu spun asta pentru că de acolo se dă ora exactă în tehnologie şi trebuie să fim acolo. Motiv pentru care, cu două săptămâni în urmă am anunţat că am deschis un birou în Silicon Valley şi vrem să avem o prezenţă fizică acolo.

 

Gabriela Amarie, fondator şi CEO, Digital Tailors:

Acum mai bine de un an am început să discutăm, mai întâi în zona de parteneriat pentru că tot aveam un schimb de venituri sau de clienţi pe de-o parte.