Afaceri de la Zero. Magda Stoica şi Alice Ababi au creat Happy Tails, un business prin care livrează lunar cutii cu jucării, hrană, recompense şi accesorii pentru animalele de companie

Autor: Alexandra Matei 03.06.2022

♦ Serviciile Happy Tails presupun trei tipuri de abonamente lunare, dar şi cutii tematice, comandate o singură dată ♦ În cutii sunt incluse între şase şi opt produse, alese în funcţie de informaţiile despre animalul de companie (rasă, greutate, nivel de activitate) furnizate de proprietar în formularul de comandă l Preţul abonamentelor porneşte de la 139 de lei, iar cutiile tematice încep de la 155 de lei.

Magda Stoica şi Alice Ababi au înfiinţat în urmă cu aproape doi ani Happy Tails, un business centrat pe nevoia animalelor de companie, prin care livrează lunar circa 150 de cutii personalizate pentru câini sau pisici. În interiorul acestor cutii se găsesc jucării, recompense, hrană şi accesorii pentru animalele de companie. Cele două prietene au plecat de la nevoia pe care au simţit-o chiar ele, ambele având câini şi pisici, iar la drum au pornit cu o investiţie de 10.000 de euro din fonduri proprii.

„Am pornit proiectul în august 2020, plecând de la ideea că animalele de companie ocupă un loc foarte important în rândul familiei. Ne-am propus să schimbăm industria de îngrijire a animalelor de companie din România şi să facem blănoşii la fel de fericiţi cum ne fac şi ei pe noi. Ideea a venit dintr-o nevoie pe care o aveam şi noi. Ne confruntam cu aceleaşi probleme – nu găseam jucării sau recompense. Ce găseam pe piaţă nu era suficient de variat. Am început să căutăm produse şi de acolo a pornit. Am văzut că este o nevoie care există. Acum, în medie, avem în jur de 150 de livrări pe lună”, au povestit cele două antreprenoare. Serviciile Happy Tails presupun trei tipuri de abonamente lunare, dar şi cutii tematice, comandate o singură dată. În cutii, spun ele, sunt incluse, în general, între şase şi opt produse, alese în funcţie de informaţiile despre animalul de companie, pe care proprietarul le intorduce în formularul de comandă. 

Preţul abonamentelor porneşte de la 139 de lei, iar cel mai cerut este abonamentul lunar. Există, însă, şi opţiunea cu livrarea la două luni, menţionează Alice Ababi. Cutiile tematice pornesc de la 155 de lei.

„Noi personalizăm fiecare cutie, în funcţie de rasă, greutate sau nivelul de activitate. Ţinem cont dacă animăluţele au alergii sau alte restricţii de dietă”, a detaliat ea.

Clienţii află despre produse prin intermediul site-ului şi al reţelelor de socializare. Însă, subliniază fondatoarele businessului, cei mai mulţi ajung la serviciile Happy Tails prin recomandările prietenilor.

Afacerea are prezenţă strict în mediul online, iar cutiile ajung la clienţii din toată ţara, dar şi în străinătate. „Am avut câteva cereri din UE de la clienţi români stabiliţi în afară”, a adăugat Magda Stoica.

Cele două antreprenoare încearcă să aducă, prin intermediul cutiilor Happy Tails, produse destinate animalelor de companie care nu se găsesc pe piaţa din România. Ele apelează, astfel, la furnizori din Italia, Spania sau Olanda.

Înainte de a pune businessul pe picioare, Magda Stoica şi Alice Ababi au făcut mici studii de piaţă pentru a se asigura că nevoia pe care au avut-o ele este reală la scară mai largă.

„Am încercat să primim răspunsuri de la circa 800 de oameni cu privire la nevoile pe care ei le au raportat la animalele pe care le deţin. Ne-am dat seama, astfel, că există o oportunitate de business. Am studiat mai mult şi am văzut că România are cam cel mai echilibrat număr de câini şi pisici la nivel global – circa 45% dintre gospodării au fie un câine, fie o pisică”, a mai spus Magda Stoica.

Anul trecut, Happy Tails a generat o cifră de afaceri de 30.000 de euro, iar anul acesta, antreprenoarele intenţionează să tripleze acest rezultat.

În momentul de faţă, cutiile se adresează strict câinilor şi pisicilor, însă în viitor, fondatoarele îşi propun să creeze produse şi pentru alte animale.

Totodată, Magda Stoica şi Alice Ababi vor să investească în continuare în prezenţa businessului în mediul online, să aducă produse noi, să dezvolte zona de B2B, iar dacă lucrurile merg bine, să se extindă şi în străinătate.

„În câţiva ani, sperăm să ajungem la un procent cât mai mare din piaţa de proprietari de animale de companie cu serviciul nostru. Dacă ar fi să rezum asta într-o frază, aş spune că ne propunem să livrăm câte o cutie Happy Tails pentru fiecare câine şi pisică”, a mai adăugat Magda Stoica.

Cele două prietene au pornit pe drumul antreprenoriatului fără a avea vreun background în domeniul acesta.

Ele sunt încă angajate şi lucrează în mediul corporate, pe zona de training, respectiv, de consultanţă în domeniul financiar, însă îşi doresc ca într-o zi să poată renunţa la poziţia de angajat şi să se dedice complet antreprenoriatului.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business