ZF Ecosistemul marketplace. De la construcţii, la bijuterii: un antreprenor din Târgu Jiu vrea să ajungă la venituri de 200.000 de lei din comercializarea bijuteriilor făcute chiar de el într-un atelier din Târgu Jiu

Autor: Ioana Matei 07.06.2022

Victor Popa a folosit cei circa 40.000 de euro obţinuţi prin intermediul programului Start-up Nation pentru a deschide un atelier de producţie de bijuterii în Târgu Jiu. Acum, ţinteşte vânzări de 200.000 de lei, realizate mai ales prin intermediul online-ului.

Victor Popa a intrat pe drumul antreprenoriatului cu producţia de bijuterii la comandă,  cu gândul de a dezvolta o afacere de familie începută de părinţii săi în anul 2000 şi care iniţial se baza doar pe comerţ. El a povestit în cadrul celei mai recente ediţii a ZF Ecosistemul Marketplace că şi-a dorit să fie arhitect, dar până la urmă a urmat cursurile Facultăţii de Construcţii din Bucureşti, după care şi cursuri de management, în ideea de a deveni antreprenor. La finalizare, a luat decizia să dezvolte afacerea cu bijuterii, fiindcă a observat potenţialul de creştere de pe nişa bijuteriilor la comandă.

Totodată, voia să se mute din Bucureşti în Târgu Jiu alături de soţia sa, care putea să lucreze remote. Au accesat o investiţie de circa 40.000 de euro prin intermediul programului Start-up Nation şi au folosit banii pentru utilarea atelierului, pe care l-au lansat în anul 2017.  În prezent, vânzările se realizează mai ales prin platforma Marketplace a eMAG, unde s-au listat în 2018, iar în curând şi-au propus să lanseze şi o platformă proprie. „Sunt zile în care producem doar două obiecte, dar şi perioade în care sărim de 50-100 de produse, cum ar fi acele brăţări cu şnur“, spune antreprenorul, care precizează că majoritatea obiectelor comercializate sunt din aur.

Valoarea comenzii medii se plasează în jurul a 150-170 de lei. În atelier, alături de el, lucrează încă o angajată, ca parte a cerinţelor presupuse de programul Start-up Nation.  Cifra de afaceri, spune el, se află pe un trend crescător după ce, în 2021, s-au lovit de un regres; pentru anul în curs însă şi-a propus să ajungă la vânzări de 200.000 de lei: „Proiectele pe care le avem acum în derulare se vor face simţite spre finalul anului“, spune el, referindu-se atât la lansarea magazinului propriu, cât şi la parteneriate cu alţi producători din România.