Afaceri de la Zero. Alexandru Pop şi Alin Cojocariu din Timişoara au investit circa 100.000 de euro în aplicaţia Custom Your Shoes, prin care se pot personaliza pantofi bărbăteşti, sneakerşi sau încălţăminte casual, iar în cinci ani plănuiesc să ducă acest concept pe piaţa americană

Autor: Alexandra Matei 07.06.2022

♦ Cei doi fondatori ai aplicaţiei au testat-o, iniţial, în cadrul magazinelor proprii de încălţăminte şi, respectiv, de îmbrăcăminte, adresându-se clienţilor fizici, după care s-au extins către zona de B2B ♦ În prezent, Custom Your Shoes are cinci clienţi B2B – producători din ţară care realizează încălţăminte la comandă ♦ Prin personalizarea perechilor de încălţăminte, clienţii pot schimba culoarea, modelul, tipul de piele, talpa, şireturile sau textura.

Alexandru Pop şi Alin Cojocariu, doi antreprenori din Timişoara cu afaceri în zona de fashion pentru bărbaţi, au decis să lanseze, la începutul pandemiei de Covid-19, aplicaţia Custom Your Shoes, prin care clienţii îşi pot personaliza încălţămintea făcută pe comandă, atât în magazinele fizice, cât şi atunci când cumpără din mediul online.

Cei doi au investit, până astăzi, aproximativ 100.000 de euro în crearea şi dezvoltarea aplicaţiei, pe care au testat-o, iniţial, în magazinele fizice de îmbrăcăminte şi, respectiv, de încălţăminte pe care le deţin. Ulterior, ei au propus acest concept şi altor producători locali de încălţăminte, migrând spre zona de B2B, iar în cinci ani vor să ducă proiectul lor pe piaţa americană.

„Custom your Shoes a pornit la începutul pandemiei, deoarece noi, confruntându-ne cu această problemă, am încercat să aducem experienţa pantofilor customizaţi în casele oamenilor. Am început cu o investiţie de 30.000 de euro, bani care au mers către modelarea 3D a câtorva modele de pantofi. Acum, investiţiile au ajuns la aproape 100.000 de euro. Iniţial, am vrut să o folosim strict pentru clienţii noştri – noi producem costume bărbăteşti şi încălţăminte bărbătească, însă, ne-am hotărât să ne axăm şi pe partea de B2B. Am început să căutăm businessuri similare cu ale noastre, care realizează produse la comandă.“

„Am vrut să facem încălţăminte la comandă prin online, dar oferind aceeaşi experienţă din magazinul fizic. Ne dorim să ducem acest concept la un nivel mondial. În următorii cinci ani, ţinta noastră este America“, au povestit fondatorii aplicaţiei.

Pe partea de B2B, spune Alexandru Pop, aplicaţia are în momentul de faţă cinci clienţi, producători din România care realizează încălţăminte la comandă.

Anul acesta, însă, businessul a semnat şi o primă colaborare cu un client din Italia, care deţine un brand de pantofi. În plus, menţionează acesta, în lunile următoare, Custom Your Shoes va semna încă două colaborări cu branduri de încălţăminte de pe piaţa externă.

Personalizarea unei perechi de pantofi poate fi făcută atât în magazinul fizic, cât şi online.

Clientul, când intră în aplicaţie, explică fondatorii, fie că este online, fie că este în magazinul fizic, vede toate modelele disponibile şi începe să personalizeze pantofii în funcţie de detaliile dorite – culoare, model, piele, talpă, şireturi sau texturi.

Odată ce a folosit toate opţiunile din aplicaţie pe care le doreşte, el are posibilitatea de a vedea pantofii în formă finală, în varianta 3D, după care plasează comanda, iar perechea de pantofi creată în aplicaţie îi va fi livrată în 10-14 zile.

Prin intermediul Custom Your Shoes, precizează cei doi, pot fi personalizaţi atât pantofii bărbăteşti eleganţi, cât şi sneakerşii sau încălţămintea casual.

„În prezent, se pot personaliza doar încălţămintea pentru bărbaţi. Avem în plan, din această toamnă, să facem şi câteva modele de copii, iar anul viitor, vom introduce şi partea de încălţăminte pentru femei“, a menţionat Alin Cojocariu.

Preţul pentru personalizarea unei perechi de încălţăminte depinde de opţiunile selectate de client în aplicaţie în ceea ce priveşte materialul, modelul sau dificultatea realizării respectivului model.

Însă, unii dintre clienţi plătesc chiar şi câteva mii de lei pentru perechea de pantofi pe care şi-o doresc. „Avem clienţi care au plătit şi 6.000 de lei pentru o pereche de pantofi personalizată.“

Anul trecut, Custom Your Shoes a generat o cifră de afaceri de 58.000 de lei, spun cei doi antreprenori.

Aplicaţia a avut însă cea mai bună perioadă, din perspectiva veniturilor, în prima parte a acestui an. Aceasta ajunsese, în luna aprilie, la o cifră de afaceri de 120.000 de lei.

„În următoarea perioadă urmează să mai semnăm încă patru contracte cu clienţi din afara ţării. Estimăm anul acesta o cifră de afaceri de 500.000 de lei“, a mai spus Alexandru Pop.

În spatele aplicaţiei se află o echipă formată din 11 angajaţi şi trei IT-işti.

În perioada următoare, cei doi antreprenori îşi doresc să lucreze în continuare la dezvoltarea aplicaţiei şi a capacităţii de producţie, pentru a putea creşte numărul de clienţi B2B.

Totodată, vor să introducă posibiltatea personalizării pantofilor cu materiale de lux, precum pielea extotică.

Experienţa de antreprenor în România este frumoasă, dar şi grea în acelaşi timp, consideră Alexandru Pop. Provocările, spune el, sunt zilnice – de la relaţia cu clienţii şi furnizorii, până la creşterile de preţ din perioada aceasta -, însă cei doi sunt încrezători în proiectul lor.

Pentru Alin Cojocariu, antreprenoriatul este o călătorie pe care a decis să pornească din pură pasiune. El susţine că îi aduce satisfacţie să creeze ceva de la bun început, „ceva special pentru client, ceva ce nu mai are nimeni“.

„Pentru mine, cea mai mare provocare zilnică este să aduc un zâmbet pe chipul clientului atunci când se uită în oglindă şi vede că ceea ce şi-a dorit este în posesia lui“, a mai spus el. 

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business