Economia dă tendinţele în modă? Rezultatele celor mai importanţi cinci retaileri de modă din România în 2021 sunt un indicator bun pentru consum. Vânzările au crescut cu până la 100% versus 2020

Autor: Cristina Roşca 08.06.2022

Ziarul Financiar va publica în perioada următoare o nouă ediţie a Anuarului de Business al României - Cei mai mari jucători din economie Acesta va cuprinde clasamentul primelor companii dintre cele mai importante circa 80 de domenii de activitate. 

Piaţa de modă în ansamblul său - atât retailul, cât şi producţia, cele două fiind strâns legate - a suferit o lovitură puternică în primul an de pandemie, când magazinele offline au fost închise temporar, au funcţionat cu restricţii în rest, iar consumatorii au stat acasă mai mult ca oricând. Anul trecut, odată ce oamenii de pretudindeni s-au întors treptat în oraş şi chiar şi la birouri, s-a simţit o revenire şi a apetitului de shopping. Românii, europenii în general, americanii, toţi au reluat obiceiul de a cumpăra rochii, încălţări sau chiar echipamente sportive, după ce în 2020 banii au mers în special către pijamale şi papuci de casă.

Pentru unii retaileri, anul trecut a fost chiar mai bun ca 2019, cifrele record fiind susţinute atât de apetitul zdravăn de consum, cât şi de expansiune. Pentru alţii, ele au reprezentat revenirea pe plus, dar totodată un indicator că mai e de muncă până la rezultatele de dinainte de pandemie.