Ieşirea din izolare îi face pe oameni să îşi schimbe complet garderoba: Profitul Inditex, proprietarul Zara, Massimo Dutti şi Pull and Bear, explodează cu 80% în T1

Autor: Ştefan Stan 08.06.2022

Inditex, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, a înregistrat o creştere de 80% a profitului net în primul trimestru, în condiţiile în care vânzările au depăşit nivelurile anterioare pandemiei.

Proprietarul unor mărci precum Zara, Massimo Dutti şi Pull and Bear a declarat că vânzările nete pentru cele trei luni, din februarie până la sfârşitul lunii aprilie, au crescut cu 36%, ajungând la 6,7 miliarde de euro, în condiţiile în care numărul de clienţi din magazine s-a redresat brusc. Profitul pentru acest trimestru a fost de 760 de milioane de euro.

Vânzările online, care au explodat în perioada de vârf a pandemiei de coronavirus, au scăzut cu doar 6% faţă de anul trecut, a precizat grupul spaniol.

Óscar García Maceiras, directorul executiv, a declarat că performanţa grupului a fost susţinută de un "model de afaceri bine diferenţiat" şi de "o concentrare strategică asupra inovaţiei, digitalizării şi sustenabilităţii".

Profitul net ar fi crescut la 940 de milioane de euro excluzând un provizion de 216 milioane de euro pentru costurile estimate legate de Ucraina şi Rusia. Grupul a precizat că magazinele Inditex din cele două ţări, inclusiv platformele sale online, au fost "închise temporar" începând cu 24 februarie, data invaziei ruseşti.

Compania are aproximativ 500 de magazine în Rusia, a doua sa piaţă ca mărime în ceea ce priveşte magazinele.

Vânzările la cele 67 de magazine ale companiei din China au fost afectate de restricţiile legate de Covid, dar SUA şi-a consolidat poziţia de a doua piaţă ca mărime a grupului, cu o "creştere notabilă", a precizat Inditex.

Inditex a înregistrat o marjă brută de 60,1%, cea mai mare din ultimul deceniu. Costurile de exploatare au crescut cu 24%.

În cadrul unui acord pe trei ani în valoare de peste 100 de milioane de euro, semnat în luna mai, Inditex s-a angajat să achiziţioneze 30% din producţia viitoare a unei fibre textile numite Infinna, creată integral din deşeuri textile.

Compania îşi propune să plătească un dividend total de 0,93 euro pe acţiune din profiturile anului 2022.