ZF IT Generation. Start-up Pitch. Adrian Zamfira, fondator Digitus, un „analist financiar virtual”, strânge toate datele relevante şi le pune într-un singur raport care este mult mai uşor de urmărit. „Ajutăm antreprenorii să nu dea faliment”

Autor: Adrian Seceleanu 09.06.2022

Noi ţintim firmele care au minim 5 angajaţi şi 500.000 de lei cifră de afaceri şi avem în momentul de faţă în portofoliu clienţi care au şi afaceri de peste 100 de milioane de lei pe an.

Adrian Zamfira, un antreprenor cu experienţă de peste 20 de ani în industrii precum soluţii de supraveghere video, e-commerce şi logistică, a creat Digitus, o soluţie care funcţionează precum un „analist financiar virtual” pentru antreprenori, CFO/CFA sau investitori. Soluţia, care deja a atras clienţi din România în faza de teste, urmează să fie lansată oficială pe piaţa locală, cu ambiţia de a fi extinsă ulterior la nivel internaţional.

„Am gândit Digitus ca un instrument care să ajute antreprenorii să nu mai dea faliment, de fapt să îi ajute să crească sustenabil sau să pivoteze dacă afacerea la care se gândiseră iniţial nu au văzut-o din toate unghiurile. (…) Este un analist financiar virtual. Este un un ajutor care strânge datele - în primul rând cele contabile - dar şi cele din producţie, din e-commerce, din toate locurile unde sunt date relevante şi le pune într-un singur raport care este mult mai uşor de urmărit.”, a declarat Adrian Zamfira în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

„Am gândit un instrument care să-i ajute pe antreprenori să-şi facă managementul financiar al firmei fără să înveţe contabilitate, pentru că au destul de multe lucruri de învăţat şi fără să mai înveţe contabilitate sau finanţe. Şi atunci ne-am gândit să facem acest instrument, care iniţial era adresat doar profesioniştilor, accesibil şi antrepre­norilor, care cu un minim de training să înveţe cum să previzioneze cum merge firma, să înveţe să îşi analizeze datele firmei şi până la urmă să vadă pentru ce muncesc, ce rezultate vor avea în 6, 12, 24 de luni şi în momentul în care vine o criză sau se întâmplă ceva neprevăzut în piaţă să poată să se replieze rapid şi să vadă asta din cifre, înainte să fie prea târziu”.

 

Ce a mai declarat Adrian Zamfira în cadrul emisiunii:

Noi ţintim firmele care au minim 5 angajaţi şi 500.000 de lei cifră de afaceri şi avem în momentul de faţă în portofoliu clienţi care au şi afaceri de peste 100 de milioane de lei pe an.

Firmele pe care le avem acum sunt din zona de servicii si de construcţii, însă vrem să targetăm şi alte industrii în special HoReCa unde chiar avem nişte module special proiectate şi zona de e-commerce care este foarte uşor de urmărit. ş20.8sţ

În e-commerce toate datele sunt în timp real şi poţi vedea cu o întârziere chiar şi de câteva minute ce se întîmplă cu businessul tău, iar în afaceri care sunt mari datele se văd cu întîrzieri de trei luni.

Pe termen scurt cred că principala piaţă va fi cea pentru directori financiari, pentru că pentru ei este un instrument de productivitate, care - din experienţa de până acum cu persoanele cu care am lucrat - le salvează între 45 şi 80 la sută din timp, de mâine. Şi am avut directori financiari care au venit şi au început să lucreze direct, fără măcar să le facem training, adică le-am făcut un demo de o jumătate de oră şi erau în elementul lor.